Regiocode 1 dvd op dvd rom speler.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Had vraag hier al eens gesteld maar kan hem nergens meer vinden. heb een regio 1 tv serie op dvd gekocht, dacht zie daarna wel hoe ik het voor elkaar krijg om hem af te spelen (gezien wij in ons kikkerlandeje regio 2 spelers hebben , even voor de leek die dit voor niks waarschijnlijk dan ook leest), maar bleek niet moeilijk , dvds speelden gewoon op bijde dvd roms spelers die ik heb en ook op de gewone dvd speler. Nu doen een paar dvds van de serie het toch niet blijkt. twee doen helemaal niks en van sommige dvds doen sommige gedeeltes het wel en delen het niet. Kreeg al het advies van iemand om avs4you te gebruiken om dvd op harde schijf te zetten en daarvanaf te proberen, gezien die de beveiligingen eraf (kan) haalt (halen). Dat programma moet je voor dokken alleen dus die optie gaat eerst even op de "backburner" (nederlandse term is "lange baan " misschien maar weet niet zeker , hoe dan ook). Heb ook al op advies "genie" (Om dvd rom speler op regiocode 1 te zetten) maar daar loopt de dvd telkens in vast, persoon die "genie" als tip gaf gaf ook nog een andere optie maar kan zijn/haar antwoord nergens meer terug vinden, dacht dat het gewoon bij de door mij gestelde vragen zou blijven staan, maar helaas, dus die ben ik kwijt (zal wel op een verkeerde knop gedrukt hebben ergens, doe ik wel vaker, en zal nog wel vaker in de toekomst doen ook ben ik bang). of iemand dus nog iets anders weet om de dvds toch afgespeelt te krijgen.

Je zou eens kunnen proberen of je met "dvd shrink 3.2" de DVD kunt 'rippen' naar de harde schijf en dan kijken of het dan vanaf de harde schijf wél kunt bekijken.

Met de standaard instellingen wordt de geripte dvd ook regio-vrij.

Succes,

Tijs.

Je kan ook, als je 2 dvd spelers in je PC hebt, 1 van de 2 op regio 1 zetten.

Start>Rechtsklik computer>eigenschappen>apparaatbeheer>je dvd station rechtsklik>eigenschappen>dvd-regio>...

Je kan ook, als je 2 dvd spelers in je PC hebt, 1 van de 2 op regio 1 zetten.

Start>Rechtsklik computer>eigenschappen>apparaatbeheer>je dvd station rechtsklik>eigenschappen>dvd-regio>...

lukt me niet zoals jij zei verdrie, ik heb XP, misschien daarom.

Laatst bewerkt:
Toch moet je hierin ongelijk geven:
Ik heb een DVD-brander en een DVD-speler in mijn XP computer, en beiden hebben een tabblad DVD-regio in de Eigenschappen van ze in Apparaatbeheer.

Zie hieronder.

dvd-regio_xp.JPG

Tijs.

Toch moet je hierin ongelijk geven:
Ik heb een DVD-brander en een DVD-speler in mijn XP computer, en beiden hebben een tabblad DVD-regio in de Eigenschappen van ze in Apparaatbeheer.

Zie hieronder.

Bekijk bijlage 96281

Tijs.

Oh, ja zo kan je het ook opvatten dat ik die "misschien" sarcastisch bedoelde (en dus een "punt" wild maken, maar dat wilde ik niet in dit geval..... tja 'k zeg het maar even) maar ik bedoelde hem letterlijk, omdat het me niet wilde lukken zoals jij zei. Dacht misschien is het per besturingssysteem wel verschillend en XP kan ondertussen minder gangbaar dan een paar jaar geleden zijn, dus vandaar. Maar ik doe iets niet goed dus, zal nog eens een poging wagen.

PS dus die "misschien" was vragend bedoeld.
PS Ik beweerde "niks", dus er was niks om gelijk of ongelijk te geven. Dit om even te laten weten hoe ik het bedoelde.

Laatst bewerkt:
Ik blijft achter mijn tip staan om met DVD Shrink eens te kijken wat je bereiken kunt. Per slot heb je het probleem maar bij een paar dvd's uit een hele reeks.
Het omzetten van de DVD-regio zou ik dus pas in laatste instantie doen, omdat je de regio-code maar een paar keer (5 keer uit mijn hoofd) mag veranderen.

Tijs.

Ik blijft achter mijn tip staan om met DVD Shrink eens te kijken wat je bereiken kunt. Per slot heb je het probleem maar bij een paar dvd's uit een hele reeks.
Het omzetten van de DVD-regio zou ik dus pas in laatste instantie doen, omdat je de regio-code maar een paar keer (5 keer uit mijn hoofd) mag veranderen.

Tijs.

Even geprobeerd toevallig gisteren, maar de dvd liep vast bij alles wat ik deed, op dezelfde manier als bij de gewone media spelers.
Maar ben niet lang mee bezig geweest. Moet nog wat in verdiepen, maar denk dat de dvd gewoon slechte kwaliteit is. Ik had naar de recensies moeten luisteren. Dacht dat ze slechte beeldkwaliteit bedoelden, maar helemaal niet willen spelen had ik niet verwacht, weer wat wijzer nu.

Heb ondertussen de niet spelende dvds gekopieerd met dvdfab (met andere software lukte het niet maar hiermee wel, zo bleek) en kan ze nu ook afspelen , met wat kleine haperingetjes hier en daar, maar niks ernstigs, dus joepie. Dat weer klaar, bedankt voor de moeite lui, en doei.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan