regio's bij DVS

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Onlangs haalde ik bij de bibliotheek 2 DVD's, een Argentijnse en een Belgische.
Bij de Argenrijnse kreeg ik de melding dat ik de regio moest wijzigen. Ik dacht dat dit was omdat het ging om een nieuwe Portable en een nieuw geïnstalleerde versie van Windows, maar met de Belgische DVD kreeg ik de vraag opnieuw, er werd bijgezegd dat je het wijzigen van de regio maar 4 keer kunt doen.
Hoe zit dit in elkaar?
Betekent dit dat je na enkele keren wijzigen enkel DVD's van een bepaalde regio kunt afspelen?
Ik zie die regio ook nergens op de hoes?
Is hier een oplossing voor?

de dvd"s rippen en opnieuw branden.
Bij het rippen worden de films regiocode vrij.
Helemaal legaal is het niet,maar je moet wat,he.

de dvd"s rippen en opnieuw branden.
Bij het rippen worden de films regiocode vrij.
Helemaal legaal is het niet,maar je moet wat,he.

Maar wat is nu de bedoeling van heel dat gedoe?
Dus je koopt of huurt legaal een DVD en dan moet je iets illegaals doen om hem te kunnen bekijken?

Daar komt het op neer,ja.
Of wil jij een hele voorraad dvd spelers kopen.
want na 5 keer wisselen kun je niet meer wisselen van regiocode.
Of je let op de regiocode met huren.
Regiocode 2 is voor europa.

Dvd-films kunnen een regiocode bevatten, die aangeeft op welk gebied de film gericht is. De standaard voor commerciële dvd-spelers schrijft voor dat de spelers alleen dvd's met hun eigen regiocode mogen afspelen. Hierdoor kunnen de filmmaatschappijen, om commerciële en logistieke redenen, de vrijgave en prijzen van dvd's in verschillende delen van de wereld beheersen. Veel dvd-spelers negeren echter de regiocode, of kunnen hiervoor worden aangepast. In de Verenigde Staten is dat verboden. De regiocode voor Nederland en België is 2.
Bron;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd

Dit geld ook voor Blu-ray.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan