Register Cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Weet iemand een een goede regcleaner, en liefs freeware, graag de url, en Nederlandstalig

regcleaner 4.3 is altijd freeware geweest(en in NL)
met een beetje zoeken(google) kan je hem wel vinden,
anders mail me maar.

Eerst mijn dank voor de hulp, ik heb dat zo stap voor stap uit gevoerd gelijk hier onder vermeld , zeer duidelijk, maar als ik nu terug opstart krijg ik een lijst onderwerpen die ik niet ken en daarachter staat oud, mag ik die gewoon verwijderen.

De laatste tijd lees ik op de Helpmij postings over gebruikers die trammelant hebben met hun pc na het gebruik van regcleaner. (gisteren nog een "topper" gelezen : de gebruiker had middels regcleaner al zijn .exe bestanden verwijderd !!!)

Regcleaner 4.3 van Jouni Vuorio.

Als je dit als leek gebruikt is er eigenlijk maar 1 controle die je "veilig" kunt uitvoeren:

na de opstart van Regcleaner kies je voor het tabblad "extra", daarna voor "register opschonen" en dan : "voer ze alle uit".

Nadat regcleaner zijn werk heeft gedaan, staan er mogelijk regels met "registersleutels". Deze kun je in het vierkantje ervoor aanvinken. Zet overal een vinkje en check even of op je scherm tevens een regeltje staat : "Deze vermelidngen blijken nutteloos te zijn en kunnen zonder risico worden verwijderd". Staat deze tekstregel NIET bovenin je scherm, of staat er wat anders, dan NIET onderin kiezen voor : selectie verwijderen, maar voor "afsluiten". (Haal de vinkjes desnoods eerst weer even weg).

Ben je onverhoopt toch in de fout gegaan en heb je dingen verwijderd die niet weg hadden gemoeten : nog geen probleem, want met het tabblad "reservekopieen" activeer je het backupbestand en kun je kiezen uit 1 of meerdere backups die je kunt terugzetten. Als je dit doet is je laatste probleem weer opgelost

als je zeker weet dat die software niet meer op je pc staat, kan dat.
bij twijfel gewoon laten staan!!

RegCleaner maakt een lijst van de software dat op je PC staat. Bij het opnieuw gebruiken van RegCleaner staat dan in de software lijst: oud. Dat is dus niet omdat het niet meer op de PC zit maar omdat RegCleaner deze progjes herkent.
Je moet alleen verwijderen wat je 100% zeker bent dat niet meer op de PC staat.
Ergens bij Gereedschappen of zo staat iets over: voer alles uit. Dat kun je wel gebruiken. Bij instellingen moet wel aangevinkt staan het maken van een back-up. Mocht iets niet meer werken dan kun je altijd de back-up terug zetten.
Gebruik NOOIT: register herstellen omdat deze bijna alles poetst en je PC terug zet bij fabriek instellingen. Je bent dan alle andere progjes kwijt.
Ik zeg altijd: ERG VOORZICHTIG met poetsen. Bij twijfel = niet doen.
Mocht je ooit RegSupreme (opvolger van RegCleaner) gebruiken, pas erg op! Deze verwijdert belangrijke sleutels van antivirus progjes (bijv. Norton) en dan ben je echt klaar mee.

Naast de eerder gegeven link (l.slaats.) naar een uitleg van Pasja wat betreft regcleaner staat hier nog een uitgebreide uitleg van JBS, in Word-formaat

Laatst bewerkt:
goed bedoeld advies.

als "leek" afblijven van een regcleaner.

windows zal er niet sneller van worden.

investeer eerst wat tijd in het leren maken van een volledige systeem backup dmv. drive image,ghost of acronis.

hierna kan je spelen met regcleaners.

pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan