Eerst mijn dank voor de hulp, ik heb dat zo stap voor stap uit gevoerd gelijk hier onder vermeld , zeer duidelijk, maar als ik nu terug opstart krijg ik een lijst onderwerpen die ik niet ken en daarachter staat oud, mag ik die gewoon verwijderen.
De laatste tijd lees ik op de Helpmij postings over gebruikers die trammelant hebben met hun pc na het gebruik van regcleaner. (gisteren nog een "topper" gelezen : de gebruiker had middels regcleaner al zijn .exe bestanden verwijderd !!!)
Regcleaner 4.3 van Jouni Vuorio.
Als je dit als leek gebruikt is er eigenlijk maar 1 controle die je "veilig" kunt uitvoeren:
na de opstart van Regcleaner kies je voor het tabblad "extra", daarna voor "register opschonen" en dan : "voer ze alle uit".
Nadat regcleaner zijn werk heeft gedaan, staan er mogelijk regels met "registersleutels". Deze kun je in het vierkantje ervoor aanvinken. Zet overal een vinkje en check even of op je scherm tevens een regeltje staat : "Deze vermelidngen blijken nutteloos te zijn en kunnen zonder risico worden verwijderd". Staat deze tekstregel NIET bovenin je scherm, of staat er wat anders, dan NIET onderin kiezen voor : selectie verwijderen, maar voor "afsluiten". (Haal de vinkjes desnoods eerst weer even weg).
Ben je onverhoopt toch in de fout gegaan en heb je dingen verwijderd die niet weg hadden gemoeten : nog geen probleem, want met het tabblad "reservekopieen" activeer je het backupbestand en kun je kiezen uit 1 of meerdere backups die je kunt terugzetten. Als je dit doet is je laatste probleem weer opgelost