Register/configuratiefout na F-DISK

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annemie Raeymae

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
De pc van mijn zoon heeft Windows Millenium.
Ik heb zijn systeem eerder al twee keer geformatteerd: telkens met veel moeite! Nu raakte ik weer moeilijk in DOS om vandaaruit format c uit te voeren. Uiteindelijk is dat blijkbaar wel gelukt maar nu krijg ik niets opnieuw geïnstalleerd.
Bij het opstarten krijg ik de foutmelding:
Windows heeft register/configuratiefout aangetroffen.
Gebruik scanreg om fout te herstellen.
Dan kan ik kiezen uit opstarten
1. Normaal
2. Veilige modus
3. Bevestiging van elke stap
4. Opstart met/in bootlog

Gelijk welke keuze ik dan ook maak: telkens leidt dat tot deze regel:
Hetvolgende bestand is beschadigd of ontbreekt:
C:\WINDOWS\IFSHLP.SYS
Hetvolgende bestand is beschadigd of ontbreekt:
C:\WINDOWS\SYSTEM\VMM32.VXD
Typ de naam van de Windows-lader
C>-
Wat ik dan ook typ om het diskettestation of de cd lader aan de gang te krijgen: niets helpt.

Ik ben heus geen expert in deze materie, eerder een gewone huismoeder die zo'n beetje aanrommelt met computers. Vandaar dat ik lang aarzelde om hier een vraag te durven stellen...
Maar nu is de nood zo hoog ....

Ook ik gebruik ME, met plezier overigens.

Ongeveer eens per jaar gooi ik alles eraf, formatteer via de opstartdiskette en zet Millenium en de veiliggestelde bestanden er weer op met behulp van de installatieCD. No problems.

Tegenwoordig gebruik ik het ghost-programma van Norton om met te helpen, maar dat is voor jouw nu niet van belang.

Dus: zorg dat je een opstartdiskette van ME hebt.
In de drive ermee en computer aanzetten. Hij start nu op vanaf deze diskette. Er verschijnt een menu; zorg dat je uit dit menu een item kiest dat ook de cd-romdrive aanzet.

Typ dan format C:
Hiermee klaar: de installatie-cd van millennium draaien en de aanwijzigingen volgen.
De foutmeldingen die je nu aangeeft wijzen erop dat de harde schijf niet goed is geformatteerd.

Ik hoop dat het nu goed gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan