Register entries verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik wil een programma volledig verwijderen van de PC, ook uit het register.
Maar ik heb n u al zeker 500 namen van het programma uit het register gehaald. Bestaat er een mogelijknheid om in 1x alles met die naam van het programma uit het register te verwijderen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn eerste vraag is waarom zou je dat willen ?

Maar goed met CCleaner kan je alle lege entries verwijderen.

Enne....zelf rommelen in het register is niet aan te bevelen hè. 1 foutje en geen Backup van je register en weg ben je.

Laatst bewerkt:
Voordat ik het bewuste programma weer wil installeren moet ik alles verwijderen anders werkt de nieuwe installatie niet.
Met CCleaner en REVO werkt dat niet.
Ik heb met zoeken in de PC alles er uit gehaald, maar in het register blijft er heel veel achter en ik wil dat allemaal verwijderen om een zo'n schoon mogelijke installatie te doen.
Groet,
Martin

Een clean install doe je met een Windows DVD waar geen reclame op zit, zoals bij veel OEM DVD's het geval is..
Alleen moet je wel een key hebben die daar geschikt voor is...
Vervolgens maak je een image... zodat je die ten alle tijden terug kunt zetten....

Ok, leuke insteek Andre:

Een clean install doe je met een Windows DVD waar geen reclame op zit, zoals bij veel OEM DVD's het geval is..
Alleen moet je wel een key hebben die daar geschikt voor is...
Vervolgens maak je een image... zodat je die ten alle tijden terug kunt zetten....

Probleem is echter dat TS niet vermeld welk programma het wenst te deinstalleren, ook niet in de OS.
Op eigen initiatief heeft TS alle registeringangen proberen te verwijderen, wat, evident, niet is gelukt.

Voordat ik het bewuste programma weer wil installeren moet ik alles verwijderen anders werkt de nieuwe installatie niet.
Met CCleaner en REVO werkt dat niet.
Ik heb met zoeken in de PC alles er uit gehaald, maar in het register blijft er heel veel achter en ik wil dat allemaal verwijderen om een zo'n schoon mogelijke installatie te doen.
Groet,
Martin

Wat de TS blijkbaar niet weet is dat Windows voor bepaalde bekende programma's standaard registerinstellingen heeft, welke dus juist niet verwijderd moeten worden.

Cleaners heb ik nog nooit serieus gebruikt, * tja OEM DVD's zijn niet voor niks zo goedkoop of gratis bij een pc of laptop.... de prijs betaal je via software die zich opdringt (tijdelijk gratis virusscanners en zo)...
Alleen met een kale Win DVD heb je dat niet.

* wel een keer gekeken naar zo'n cleaner... en zag dat als je een risico op een mank systeem wilt moet je een cleaner gebruiken... en de meeste gebruikers daarvan acht ik niet in staat om altijd de juiste beslissing te nemen wat wel en niet verwijderd mag/kan worden... Zelfs ik wist het niet altijd, weg met die software dus. Als je maar een beetje handig bent doe je een echte clean install en maak je een clean image...die je goed backupped.

PS: ik neig trouwens steeds meer naar Linux (heb al een server met Linux), nu het verdienmodel met Win10 anders geworden is... eerst gratis weggegeven.... veel gegevens binnen halen... (Kassa agelopen zaterdag) en dan wrs een abonnement...
Met Wine ondersteund met PlayonLinux kom je heel ver.
https://www.playonlinux.com/en/supported_apps.html

Laatst bewerkt:
OK, heren,
Ik blijf vanhet register af.Als de bestandjes, die er nog in zitten toch niets in de weg staan, dan laat ik ze zitten.
Groet en bedankt.
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan