Register gegevens wijzigen in ms dos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djfryslan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo,

Ik ben gister zo stom geweest om de waardegegevens (op aanraden van iemand op een forum) van userinit te verwijderen uit het register. (HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows NT -> Current Version -> Winlogon)

Nu kan ik niet meer in windows, veilige modus, veilige modus ms prompt komen. Wanneer ik in het inlog scherm van windows mijn wachtwoord aangeef, logt hij in en direct weer uit.

Hoe kan ik de waardegegevens (C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,) invullen in Userinit in ms dos prompt? Ik kan namelijk via de windows cd met R in ms dos komen.

Heb al expand autoexec.nt_ en userinit.ex_ files gedaan vanuit de windows cd

Alvast super bedankt! Ik kan nergens op internet een oplossing vinden.

Start je PC op vanaf de Windows installatie DVD. Daar is ergens een keuze voor Opstart Herstel.
De persoon die je het register liet wijzigen heeft je niet aangeraden om er eerst een backup van te maken?

Kan ook via opstarten van die pc vanaf een Hiren's boot cd, daar Mini Windows XP opstarten, het HBCD menu opstarten en dan onder Registry tools gebruik maken van Registry Editor PE om de registry op de harde schijf te editen.

Download: link, helemaal naar beneden en daar Hirens.BootCD.15.2.zip downloaden. Die uitpakken en het resulterende .ISO bestand naar cd of dvd branden m.b.v. ImgBurn , optie "Write image file to disc"

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Edmoor; Bedankt voor je reactie! Helaas helpt de opstart herstel niet. In windows word ik direct weer afgemeld. Ik heb gelukkig vrij recente back-ups, maar alles opnieuw installeren kijk ik niet naar uit.

@dnties; Bedankt! Ga ik direct proberen, ben het al aan het downloaden!

Ik kom er straks op terug!

Kunt je wel naar Veilige mode met command prompt starten?
Dan kun je rstrui.exe starten om een systeemherstel te doen naar een datum voordat je die wijziging deed.

Nee helaas niet. Dan moet ik mijn wachtwoord invullen, en gebeurt hetzelfde als bij gewoon windows; direct weer afgemeld.

Ik kan wel via de windows cd op R (repareren) in ms dos komen. Kan ik dan hetzelfde proberen?

Het is pas 14:00 en ik zie al dubbel Lange Pier :p

YES! Eindelijk kan ik weer in windows komen!

Dankzij te tip van dnties! Wat is Hiren's boot cd ideaal zeg!

Ik heb de waarde in het register van userinit weer aangepast en nu werkt alles weer correct!

Super bedankt iedereen, heb ik eindelijk weekend!

Registry Editor PE vind ik zelf ook ideaal voor dergelijk werk, vandaar de tip daaromtrent.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan