Register importeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoli65

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, ziet er professioneel uit.

Ik heb een probleem m.b.t. het importeren van mijn register.
Ik heb het voor een aantal wijzigingen te hebben doorgevoerd, eerst geexporteerd. Nu blijkt dat e.e.a. toch niet werkt, dus wil ik het oude bestand (.reg) weer importeren.
Dit lukt in zoverre, dat de optel-balkjes verschijnen tot het vol is, maar ik krijg daarna een foutmelding:

Register editor
Kan D:<mijn pad>Register.reg niet importeren: niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.

Ik heb geen programma's openstaan, welke processen moet ik nog meer uitzetten om het oude register terug te kunnen krijgen?

Graag jullie hulp.

Gr. Yolanda

Welke register sleutels gaat het om?

Probeer ze eens handmatig 1 voor 1 in je register te zetten dan kom je in elk geval achter degene die problemen geeft

en dan natuurlijk alleen degene die je gewijzigd hebt, in een register export staan meestal meer sleutels dan je daadwerkelijk gewijzigd hebt aangezien hij een hele "map" exporteert

Ik heb uiteindelijk m'n image maar terug gezet. Gelukkig had ik nog een goede van vorige week.

Iedere keer als ik nu iets wijzig in een Register sleutel, exporteer ik deze eerst. Mocht het toch niet goed werken, importeer ik die sleutel weer terug. Ik maak nu ook niet meer meerdere Registerwijzigingen achter elkaar, maar 1 per keer en dan kijk ik hoe het gaat.
Bedankt voor de tip.

Als je veel in het register snuffelt en knutselt, heb je misschien iets aan deze tweak:)

HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell
in het rechter veld verander je de REG_SZ waarde in edit

Dan zal Windows elke .reg file eerst met kladblok openen met een dubbelklik
en moet je rechts klikken voor de import.

Zo kan je direct lekker alles editen.

:thumb:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell]
""="edit"

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip. Ik ga dat proberen.
Ik heb inmiddels ook TweakUI waar veelvoorkomende wensen al in gewijzigd kunnen worden.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan