Register mist Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingShift

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
185
Ik mis de volgende object

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Policies/Microsoft/Windows/WindowsUpdate.
We hebben de ze niet in onze registeren staan maar hebben hem wel nodig voor de WSUS te kunnen configureren op onze windows 2003 server.

Weet iemand hoe ik dit moet toevoegen of wat ik niet geinstalleerd heb?

Groeten,

KingShift
 
Wie / wat geeft aan dat je die nodig bent? Onze WSUS server heeft die regel ook niet.
 
Volgens mij als je in je policy (domein/lokaal maakt niet uit)
bij computer configuration ---> admin template --> windows components --- windows update.. hier de update settings configureert dan zal dat vanzelf gevuld worden.

en je kan natuurlijk altijd zelf een key toevoegen ;) (rechtermuis knop nieuw key)
 
Daarom schreef ik ook domain of locaal!
Een lokale policy is gewoon de policy die op elke server/computer staat. (run ---> gpedit.msc). Dit zijn gewoon de instellingen op de betreffende machine en hebben niets met de AD te maken.
 
maar als je perse niet de local group editor wilt gebruiken kun je gewoon zelf de genoemde register settings aanmaken mbv regedit
 
Okee maar je hebt dit wel gedaan op de server die de updates moet krijgen? (dus niet de wsusserver)?
 
We doen dit niet voor de server momenteel maar voor een laptop(client), Daar zijn die configuraties ook voor zo ver ik weet, Eenigste wat ik op de server Intranet pad voor windows update dienst, en Clientside.

Omdat ik denk dat dat gezet moest worden maar ook geen zin gehad helaas
 
ja idd werkt ook op XP
Dus je hebt op de laptop bij "Intranet pad voor windows update dienst" het adres van je Wsus server opgegeven? (als je op de Wsus een andere poort dan 80 hebt gebruikt moet je dat er ook bijzetten vb htttp://wsusserver:8530)
Wat ook je moet aanpassen is de update frequency. Als die niet geconfigureerd staat is de default waarde op 22 uur. Met andere woorden het kan dan even duren voordat je in Wsus de client ziet verschijnen.
 
We hebben gedaan wat je gezegt heb tijd naar 1 uur gezet en we hebben nog steeds geen XP client in Alle Computers te staan. kun je mij precies vertellen wat er gezet moet worden?
in Group policy moeten veranderen?

Bedankt alvast.

Groeten KingShift
 
Je moet ook nog in depolicy (van de xp client) "autmomatisch updates configuren" enabelen.
 
die staat al enabled, Maar nog een keer voor de zekerheid om te zeggen, We gebruiken geen AD.
 
Dat had ik idd begrepen en in principe heb je ook geen Ad nodig voor WSUS.
Die instellingen die ik noemde moet je op de xp client doen en niet op de wsus server.

De aanpassingen die je op de xpclient maakt mbv group policy editor zijn de lokale instellingen voor die pc. Zolang je WSUS server bereikbaar is vanaf die client dan moet het werken (ook zonder AD)
Wat je misschien wel moet doen nadat je aanpassingen hebt gemaakt in de group policy editor dat je settings moet updaten. dit kun je doen door run ---> gpupdate of door de xp machine een reboot te geven (zelfde effect).

In onderstaande link is een vbd programmaatje dat je kan draaien en die geeft de instellinggen van je xp client weer. je kan dan ook zien of die wel naar de wsus server kijkt.
http://www.wsus.info/Tools/AUBehave/AUBehave.vbs

Als je hier wel het correcte adres van de WSUS ziet staan dan staat je client goed geconfigureerd.
 
moet IP zijn of de naam van de server?
en maakt SUS of WSUS geen verschil?
omdat het programma zegt dat het SUS is.

Bedankt voor de moeite die je voor onze doet, ik wardeer dat heel erg
 
Dit moet de naam/ip zijn van de client.
Als je dit runt direct op de client dan wordt de naam zelfs al automatisch ingevuld ;-)

WSUS of SUS maakt niet uit. Dit is gewoon hetzelfde. en dit tooltje leest alleen je lokale settings op de client uit en doet verder niets..
 
bedankt voor je hulp het wil maar niet lukken ik snap het niet meer. ik heb alles gedaan wat jij gezegt heb maar hij wil maar niet in de WSUS verschijen.

Als je wil zou je dan alle stappen willen vertellen die ik nodig heb voor GP?
Ik hoop dat ik er nog ben als je antw geeft anders moet ik maandag kijken of ik ga thuis er mee aan de slag.

Nogmaals erg bedant voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan