Register op slave-drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste helpmij.nl,

Ik heb een niet-werkende vista installatie. Om de bestanden te behouden heb ik een tweede harde schijf ingebouwd en vista geïnstalleerd. Ik heb toegang tot de bestanden op de andere harde schijf. Het enige probleem is dat ik enkele stukken uit het vorige register nodig heb ivm. bepaalde instellingen. Ik heb geprobeerd om in het register te komen door regedit op te starten van de 'oude' HDD maar dit leverde het zelfde op als de regedit van de werkende installatie.

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk om in het register te komen van een installatie die niet op dat moment aan het draaien is? Zo ja, Hoe moet dat?

In iedergeval bedankt,

Tariq Dam

Een register werkt alleen binnen een opgestarte installatie dus het lijkt me sterk dat je dat vanuit je huidige installatie kunt benaderen. M.b.t. de "stukken" die je nodig hebt voor bepaalde instellingen dat gaat niet zomaar.Als je bepaalde "tweaks" bedoelt kan ik je wel een link geven waar die te vinden en te downloaden zijn.

Hangt ervan af welk deel van de registry (zie stap c. hier beneden).

De normale gang van zaken is:
a. Start Regedit
b. Klik HKEY_LOCAL_MACHINE in het linker deelvenster
c. Kies Bestand -> Component laden, en blader naar DEFAULT, SAM, SECURITY, SOFTWARE of SYSTEM in de \windows\system32\config map op die slave drive en klik op Openen.
Geef een naam aan die component (bijv. "oude_pc_default", "oude_pc_sam", "oude_pc_security", "oude_pc_software" of "oude_pc_system")
Ik verwacht dat je óf SOFTWARE óf SYSTEM nodig hebt (SOFTWARE is de HKEY_LOCAL_MACHINE\Software tak van de gecrashte pc en SYSTEM is de HKEY_LOCAL_MACHINE\System tak van de gecrashte pc).
d. Je vindt die nieuwe 'sleutel' (=componentnaam) terug onder HKEY_LOCAL_MACHINE. Neem de instellingen over die je nodig hebt in het 'gewone' deel van de registry.
f. Klik op de geladen componentnaam in het linker deelvenster en kies daarna Bestand -> Component verwijderen
Hiermee wordt de component ontladen. Vergeet deze laatste stap niet!

Succes,

Tijs.

@dnties
Wist niet dat zoiets mogelijk was,weer wat bijgeleerd.
Maar ja,had ik vroeger maar een andere richting moeten inslaan.:thumb:

@Mik Zjagger: We wachten even af of de topic-starter er ook mee uit de voeten kan.

Fijn dat je er wat van opgestoken hebt! :thumb:

Tijs.

Het gaat om de wachtwoorden van Internet Explorer die ik over wilde nemen. Via een bron op het internet (even googlen) kwam ik erachter dat ik in [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\IntelliForms] zou moeten staan. Is het mogelijk om ook vanuit Current_User de component de laden?

Laatst bewerkt:
Je moet dus gebruikers-informatie zien te redden.

Ipv. de lijst met bestanden die ik noemde moet je
\documents and settings\[gebruikersnaam]\ntuser.dat
laden. Alternatieve plaats (wat maar getoond wordt in Verkenner) is \Users\[gebruikersnaam]\ntuser.dat

Omdat ntuser.dat niet wordt getoond moet je, zodra je naar die map gebladerd hebt ntuser.dat invullen in het bestandsnaam-vakje en dan Openen klikken.

Je kunt de component laden onder zowel HKEY_LOCAL_MACHINE als HKEY_USERS in regedit, maar niet onder HKEY_CURRENT_USER.

Succes,

Tijs.

Ik heb de nodige waarden gevonden. Alleen, hoe neem ik deze over? Moet ik ze exporteren en daarna inladen in het juiste deel?

Ik heb ze geëxporteerd en vervolgens in kladblok de eerste string met de locatie gewijzigd. Het ziet er naar uit dat alles werkt.

Heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
Lijkt me (gegeven het type data in de registersleutels) hier het nuttigste.
Dus de relevante sleutel uit de geladen component exporteren naar een .reg bestand, die aanpassen zodat (zodra terug ingelezen) de gegevens onder HKEY_CURRENT_USER op de juiste plek worden ingelezen
Zal een relatief simpele zoek-en-vervang opdracht zijn, om de delen tusen [ en ] (=de betroffen registersleutels) te vervangen door een HKEY_CURRENT_USER variant.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan