register opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Ik wil mijn register opschonen en heb daarvoor een aantal 'proef'' versies gedownload. Zo heb ik:

System Mechanic
Registry mechanic
TuneUp utikities
Ashampoo winoptimizer
Registry repair pro

Ik ben verbaasd over de enorme verschillen aan fouten die deze progamma's zeggen te hebben gevond. Het laagst was System Mechanic met 17 fouten en het hoogt Registry repair pro met 176 fouten (dus TEIN maal meer dan System mechanic). Ik durd deze programma's niet goed te gebruiken dus vraag ik jullie wie heeft goede ervaringen met welk programma?

Hoop snel iets te horen,

Dutch

Persoonlijk heb ik
registry first aid
registry mechanic
advanced system optimezer

je hebt proef versies geprobeert
zelf heb ik system mechanic, advanced system optimizer en het gratis programma easycleaner en ik moet zeggen ze doen niet echt veel voor elkaar onder.
System mechanic is een iets zwaarder programma en brengt veel veranderingen daar bij het opstarten als je het hebt gebruikt.
probeer eens easycleaner is een veilig en goed programma met een goede undo optie en gratis.

whispert bedoel je nu dat je van die system mechanic een kortere opstartijd krijgt.
Ik ben ook een hele tijd aan het zoeken naar een goed registry prog maar ik blijf erop uit komen dat het ene prog dingen vind die het ander prog niet vind en omgekeert.

Dat het ene programma andere dingen vind dan de andere zal altijd zo blijven, dat ligt geheel aan de makers van het bewuste programma aan wat hun overbodig vinden of niet, daarom gebruik ik alle drie samen maar easycleaner het meest.

Nee je opstart tijd zal er niet korter door worden daar zijn weer andere dingen cq programma's voor.
Integen deel als je system mechanic hebt gebruikt zal iedere keer als je het gebruikt hebt het opstarten iets langer duren omdat system mechanic de veranderingen bij het booten aanbrengt.

wat hierna word verteld over CCcleaner of je het advies wilt volgen ligt geheel aan je zelf heb meer mensen er met lof over zien spreken.
Ga je echter de antivirus pagina's dan wel spy en adware dan word dat programma zeer afgeraden daar het zelf een spyware progie is, zeker de laatste versie, is dus iets als het 1 vervangen met het ander maar dat gevaar zit in elk programma dat geld nodig heeft en iets aangaat met de "internetboeman.

welk programma je dus ook wilt gebruiken zorg er in iedergeval voor dat er een herstel optie inzit want als je register word verpest is vaak de enigste optie format/herinstaleren

wat hierna word verteld over CCcleaner of je het advies wilt volgen ligt geheel aan je zelf heb meer mensen er met lof over zien spreken.
Ga je echter de antivirus pagina's dan wel spy en adware dan word dat programma zeer afgeraden daar het zelf een spyware progie is, zeker de laatste versie, is dus iets als het 1 vervangen met het ander maar dat gevaar zit in elk programma dat geld nodig heeft en iets aangaat met de "internetboeman.

CCleaner een spyware-programma???Ik weet niet wáár je dit hebt gelezen maar daar klopt niks van. Als onze * Spyware-expert Buffy e.a. dit programma zelf gebruikt heb ik daar het volste vertrouwen in.

* Zie ook *klik*

ik gebruik Registry Optimizer 2.0.5
niet gratis.
het lijk me niet gezond meer dan een reg cleaner te,
gebruiken.
volggens mij woord het systeem dan onstabiel :eek:

Geplaatst door whisperT
Ga je echter de antivirus pagina's dan wel spy en adware dan word dat programma zeer afgeraden daar het zelf een spyware progie is, zeker de laatste versie,

Is nieuw voor mij en geloof daar niks van. Gebruik het proggie al zolang het bestaat en er is niks mis mee.

gebruikhet al zolang het bestaat is goed verwijder het nu eens download de nieuwe versie en instaleer het eens terwijl je bv inctrl en of andere programma's die bijhouden wat er word geinstaleerd hoeveel er word weggeschreven, is iet zo licht als hier eerder werd beweerd.
bij os welgeprezen antivrus club zijn er heel wat mensen geweest die problemen hadden na gebruik van dit programma vooral mensen die firefox gebruiken.
verderals ik het goed heb zit er ook geen herstel optie op en met die nieuwe versie wat ik naar vind is dat hij vaak de bestanden die je nodig had om te downloaden van bepaalde p2p programma's hij die ook verwijderd, toch pech als je net de helft had.
Tevens haalde het bij mij ook de goback files weg.
Tot nu toe het meest veilge en beste is nog steeds spybot adaware in combinatie met cwschredder en hijackthis.

desalniet te min ieder programma kan "goed" of "slecht" worden per week zeker de gratis programma's ik vind alleen als er niet een goede herstel of undo optie aanzit moet je er niet aan beginnen.

cc controleert register op fouten easyc op overbodige en niet gebruikte register sleutels en system optimizer optimalizeerd je register en dat zijn 3 verschillende dingen en we begonnen toch over register opruimen!?

best way to protect your comp is to pull the plug.

Will gates

Geplaatst door whisperT
we begonnen toch over register opruimen!?
Daar hebben we ook over, toch? :)
Jouw combinatie van Spybot, Adaware in combinatie met Cwschredder en HijackThis lijkt mij een prima combinatie en als dat goed bevalt moet je daar ook gewoon mee doorgaan.

Mijn eigen ervaringen met Cc geven mij geen aanleiding het programma te wantrouwen. Als ik m'n eigen HijackThis logje kritisch bekijk staat daar na de installatie van Ccleaner niks bijzonders in. Ik geloof dus nog steeds niet dat het spyware zou bevatten. Dat er geen backup functie op zit is jammer maar ik heb nog nooit problemen gehad doordat er iets teveel werd verwijderd. Je kunt ook nog een en ander zelf instellen.

@ whisperT, waar staat dat wat betreft CCleaner, geef eens een link (of meerdere) van jouw "welgeprezen antivrus club."

En deze: "gebruikhet al zolang het bestaat is goed verwijder het nu eens download de nieuwe versie en instaleer het eens terwijl je bv inctrl en of andere programma's die bijhouden wat er word geinstaleerd hoeveel er word weggeschreven, is iet zo licht als hier eerder werd beweerd. bij os welgeprezen antivrus club zijn er heel wat mensen geweest die problemen hadden na gebruik van dit programma vooral mensen die firefox gebruiken. verderals ik het goed heb zit er ook geen herstel optie op en met die nieuwe versie wat ik naar vind is dat hij vaak de bestanden die je nodig had om te downloaden van bepaalde p2p programma's hij die ook verwijderd, toch pech als je net de helft had. Tevens haalde het bij mij ook de goback files weg."

"Wat in deze quote staat gaat volgens mij niet over CCleaner maar over Hitman Pro."

"Even voor alle duidelijkheid:
(1) CCleaner is zuivere freeware en bevat géén spyware of adware;
(2) dat CCleaner op sites over virussen en spyware zou worden afgeraden is nonsens; ik ben zelf actief op veel van dergelijke sites en de experts zijn het er allemaal over eens dat CCleaner een aanrader is;
(3) CCleaner is geen programma voor het verwijderen van spyware maar een programma voor het verwijderen van tijdelijke en andere overbodige bestanden - een uitgebreide en betere versie van de Schijfopruiming die standaard in Windows zit dus;
(4) CCleaner heeft wél een back-up optie in huis; als je de registry fix optie gebruikt, wordt zeer nadrukkelijk aangeraden een back-up van het register te maken en dat kun je dan met één simpel muisklikje doen.

Het zou fijn zijn als men zich eerst zelf even in een programma zou verdiepen, alvorens er op een openbaar forum negatieve uitspraken over te gaan doen. Dat 'bronnen' beweren dat een programma slecht zou zijn, zegt niets. Het internet staat vol met allerlei onzin, helaas. Check de feiten voordat je uitspraken doet over een bepaald programma, alsjeblieft." Bron.

Lijkt mij een duidelijk antwoord van Buffy. Wat mij betreft is het bij deze rechtgezet. :)

Mijn vraag is ondanks vele antwoorden toch niet helemaal beantwoord. De kern van de vraag was:

Hoe is het mogelijk dat het éne programma 176 fouten vindt en het andere maar 17 en waar andere programma's weer andere aantallen vinden.
Ik gebruik natuurloijk ook een Firewall en Adaware SE en Skybot S&D. Dus voor spyware ben ik niet zo bang. Natuulijk heb ik ook nog een virusscanner draaien.

Ik hoop dat we na de spyware discussie nu verder gaan met de registry vragen.

In ieder gevl bedankt voor jullie tips tot zover,

Dutch

Geplaatst door gezina
@ whisperT, waar staat dat wat betreft CCleaner, geef eens een link (of meerdere) van jouw "welgeprezen antivrus club."

Tja, net als bij bv Antivirus-software, de één vindt nu eenmaal meer als de ander en soms wordt er teveel gevonden en is je pc 'zomaar' instabiel geworden. Ik zit allang op dit forum en lees ook veel op andere fora. Het aantal ongelukken met Register-Cleaners is ongelooflijk. Het hoeft niet altijd beter te zijn als er veel meer fouten (of bestanden die wel 'weg' kunnen) worden gevonden. Het criteria moet zijn dat er vooral veilig moet worden opgeruimd, in mijn optiek kan dat met de gratis programma's Regcleaner en CCleaner, die doen wat ze doen moeten, niets meer of minder. Maar ook hier is altijd voorzichtigheid geboden. Ongetwijfeld hebben gebruikers weer andere ervaringen met andere programma's. :)

Geplaatst door DutchKnight
dus vraag ik jullie wie heeft goede ervaringen met welk programma?

Hoop snel iets te horen,

Dutch

Dan zou ik toch eens CCleaner uitproberen. Je krijgt de optie om de Nederlandse versie te downloaden.
Ik heb Easycleaner, Regcleaner en CCleaner uitgeprobeerd en vond CCleaner het meest gebruikersvriendelijk.

Maar ook dan: gebruik het verstandig, dus lees de read-me, de FAQ's en de Help, stel je opties/gereedschap goed in en maak altijd een backup in een speciaal daarvoor gemaakte map als je je register gaat opruimen.
Neem daar even de tijd voor en je zult geen problemen krijgen.

ALs je deze moeite niet wilt nemen, kan je beter helemaal niet in je register gaan rommelen, met wat voor cleaner dan ook.

Nog een topic hierover:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1337202#post1337202

Laatst bewerkt:
De programma's die jezelf hebt genoemd gebruik ik niet omdat ik al jarenlang tevreden ben met de combinatie Ccleaner en EasyCleaner. Na een onderhoudsbeurt lopen mijn systeempjes weer lekker snel. Nog nooit een instabiel systeem gehad. Er zal heus nog wel iets blijven zitten en een ander programma haalt er misschien weer andere dingen uit maar ach: ook in een goed gezogen huis ligt vast nog wel ergens stof... :)

Registerfouten herstellen

Tsja, ik weet niet in welke volgorde jij de proggies gebruikt hebt, maar het lijkt me logisch dat als je ná het opschonen van het register nog een ander programma gaat gebruiken, het tweede programma minder registerfouten zal vinden. Het voorgaande proggie heeft m.i. dan al zijn werk gedaan. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan