Register opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomTom1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hallo, na 4 jaar wil ik wel een keer mijn register opschonen, onnodige mappen opruimen (zoals mappen die in program files staan, waar helemaal niks inzit)

Bestaat er een programmatje voor? Ik heb ccleaner al op laten lopen.

Ook had ik een aantal programmtjes gedownload,maar die kosten geld. en ik snapte het niet echt, hoe je het moest gebruiken

Nu is mijn vraag, weten jullie zo'n programma? Kunnen jullie gelijk even zeggen hoe je met dat programmatje moet werken (dus hoe je laat scannen).
Als het betaald programma is vind ik het ook niet erg, maar dan graag wel korte uitleg hoe je moet gebruiken.

Alvast Bedankt

CCleaner is een mooi en veilge opschoon programma:
www.ccleaner.com

Het je kan naar problemen laten zoeken en deze laten oplossen. Je krijgt vanzelf een melding om een backup te maken, doe dat wel even.

ik heb die al gebruikt, maar naar mijn id is er nog genoeg op te ruimen.

Mvg

ik heb die al gebruikt, maar naar mijn id is er nog genoeg op te ruimen.

Mvg

Naar jou idee? Hoe kom je daarop dan?
CC doet zijn werk grondig hoor.

Voortaan als je wat verwijderd een programma nemen zoals Youruninstaller 2008.
Laat geen sporen meer achter.

haha die heb ik net verwijderd snapte er geen bal van

(had gewoon de gekochte versie)

mvg

Ik heb net Easy cleaner laten lopen en die heeft wel dingen verwijderd, kan je me nog wat aanraden?

mvg

Na 4 jaar voor het eerst een opruim / opschoon / controle actie.........? Backup je eigen bestanden en dan

Format C:

wat is eigenlijk defragmenteren?

ik heb nu aangezet, maar het duurt erg lang (na 7 minuten pas 0,3% en hij is over 5 uurtjes ongeveer klaar, klopt dat?

hier voor de zekerheid een screenshotje

mvg

Ja, dat klopt en zeker als je het nog nooit gedaan hebt.

Het zet alles losse fragmenten van bestanden op je harde schijf netjes bij elkaar en dat maakt het zoeken op je schijf sneller en dus je PC sneller.

Ik herhaal het nog maar een keer:

backup je eigen bestanden en kies voor:

Format C

Dat gaat je uren en uren schelen.

Format c , lijkt mij ook het beste , maar dan moet tom wel weten wat er dan gedaan moet worden , denkend aan te bewaren bestanden , drivers , programma's enz.
Gaat ook veel tijd inzitten
Ntregopt defragmenteerd alleen het register en doet daar een paar minuten over , tom is een schijf aan het defragmenteren en als dat nog nooit is gedaan kan dat wel langer als 24 uur duren .

ik heb wel een backup een tijdje geleden gemaakt van me pc (dus de belangrijkste bestanden heb ik) maar ik ga hem niet formateren denk, omdat me pc heel snel is en ik vind het best ingewikkeld, ik houd het bij tune up

MAAR BEDANKT VOOR ALLE TIPS EN SUGESTIES!!!

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan