Register terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
208
is er een mogelijkheid om het register terug te zetten zo als je hem kreeg van de fabriek
een harde reset dus ??


heb hem met o.a. CCleaner bewerkt maar vind er nog steeds zeer veel oude troep ??
jamie
 
Nee, dat gaat niet... bovendien krijg je dan nog meer onbruikbare oude rommel op het systeem...

Wil je een "harde reset" dan zul je de "recovery" (recovery disk die bij het systeem kwam, of recovery van een D of E partitie op de harde schijf) moeten draaien, of van scratch beginnen met "format c" en alles opnieuw installeren...
 
Het kan wel.

Als je bijvoorbeeld een systeemherstel hebt gemaakt toen je hem net kocht/in elkaar monteerde. Maar dan ben je al je spellen/programma's wel kwijt.

Opnieuw installeren is misschien de beste optie.


Mag ik vragen waarom je je register terug wilt zetten?
 
Register risetten

het is een zelfmade dus geen recovery cd of partitie
heb er toen wel een gemaakt met norton maar die werkte na een paar jaar niet meer ???!!!



ik heb Format C gedaan, en moest dit meerdere keren doen want er bleef
iedere keer zowat 30 gb aan rotsooi opstaan..

na de zoveelste keer format c en opn. inst. bleek er nog steeds een hoop troep op te staan
door handmatig verwijderen etc etc. ennogmaals format c was ik alle rommel kwijt
behalve uit het register
ik heb me wijs laten maken dat al die ouwe rommel in je register je pc alleen maar trager maakt.

na diverse keren register clean te hebben gedaan blijkt er nog steeds registers naar
programma's te verwijzen die ik een aantal jaren gelede eens heb gedraaid.
 
Begin dan helemaal van "scratch" met FDISK, verwijder de complete partitie van de schijf, en maak deze opnieuw aan. Gebruik het commando fdisk /mbr (let op de spatie) waardoor ook het masterboot record overschreven wordt.....

zie: http://support.microsoft.com/kb/69013
 
ik heb me wijs laten maken dat al die ouwe rommel in je register je pc alleen maar trager maakt.

na diverse keren register clean te hebben gedaan blijkt er nog steeds registers naar
programma's te verwijzen die ik een aantal jaren gelede eens heb gedraaid.

Dit klopt wel. En je hebt het nog wel schoon gemaakt met CCleaner. :shocked:
 
Begin dan helemaal van "scratch" met FDISK, verwijder de complete partitie van de schijf, en maak deze opnieuw aan. Gebruik het commando fdisk /mbr (let op de spatie) waardoor ook het masterboot record overschreven wordt.....

zie: http://support.microsoft.com/kb/69013


:confused: wat is het verschil tussen Format C: en scratch van FDISK
en waar / gebruik je het comando fdisk /mbr ????

kan je mij de komplete handeling beschrijven ??
je kan ook met XP de partitie verwijderen en opn. aanmaken.
zo ook met partition magix 8.0
 
Format c: is een partitie formatteren (en als je dat goed doet blijft er echt niets staan)
FDISK is een tool om partities weg te gooien en daarna weer aan te maken, dus net een niveautje lager.

Maar als jij 30gb overhoud aan rommel heb je geen (goede) format gedaan

maar onderstaande link heeft een mooi stappenplan voor herinstallatie
http://www.schoonepc.nl/stappenplan.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan