register terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thesystem

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
oeps!!! iets in het register gewijzigd zonder backup te maken.
maar ik heb wel nog een backup. kan ik dan het register terugzetten met user.dat en system.dat?
zo ja, hoe?

Kopieer de goede user.dat en system.dat naar c:\winnt.

dus als ik de user.dat en system.dat kopier, hoef ik dan niks anders meer te doen?
p.s. ik doe niet aan systeemherstel, dat vreet ruimte

wat je wil werkt niet.

het xp register bestaat uit een user.dat en alle bestanden in C:\WINDOWS\system32\config

zonder systeemherstel of een eerder gemaakt(geexporteerd) bestand met regedit kan je met het register weinig doen.

pe.

Of je drukt net na dat je de pc hebt aangezet diverse malen op f8 en kiest voor "last good knows configuration"

Geplaatst door pete1
wat je wil werkt niet.

het xp register bestaat uit een user.dat en alle bestanden in C:\WINDOWS\system32\config

zonder systeemherstel of een eerder gemaakt(geexporteerd) bestand met regedit kan je met het register weinig doen.

pe.

dan heb ik misschien geluk. ik heb namelijk een backup van de hele windows map, dus ook C:\WINDOWS\system32\config, kan ik dan wel het register terugzetten?

het programma drive image heeft een image browser om delen van een pqi image terug te zetten in een bestaande installatie.

wat voor backup je hebt en het programma wat daarbij hoort weet ik niet.

misschien is die optie aanwezig.

dat gooit echter wel danig je huidige installatie in de war.

software die niet meer werkt en dat soort zaken.

is misschien handiger om een reg bestandje te regelen van de sectie die je denkt verprutst te hebben.

een wijziging in het register is meestal makkelijk op die manier te herstellen.

pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan