Register veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toine201

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Ik wil via een programma de dword waarde DisableTaskMgr toevoegen aan HKCU/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/System
Dit blokkeert het starten van Taakbeheer maar nu wil ik dat hij dit doet via een programma maar ik zit met de rechten van het register. Hoe los ik dit op zodat dit ook gaat via een standaardgebruiker?

Alvast bedankt

Hallo,

Dan zou je in start deze handelingen moeten doen op het standaard account.

Start>regedit>rechtermuisknop>uitvoeren als administrator.

Dan moet je wel het ww invullen of op Ja of nee klikken mits er geen wachtwoord word gevraagd.

Als ik hem als administrator uitvoer wordt dat ook de current user en werkt het dus niet

Dat heeft niets met rechten te maken, maar met hetgeen je doet.
HKCU is de sleutel van de huidige gebruiker. Het is dan ook logisch dat ook alleen de huidige gebruiker wordt beïnvloed, of dit nu een administrator is of niet.
Gebruik HKLM als je het voor alle gebruikers wilt aanpassen.

Uiteraard heb je eenmalig admin-permissies nodig om die sleutel te kunnen benaderen.

Bij HKLM werkt DisableTaskMgr niet. Hij werkt alleen in HKCU en in HKEY_USERS\S.... maar die cijfers zijn op iedere computer verschillend.
Ik heb de code nog voor

* rechten te krijgen om het register te veranderen in HKCU of,
* het erachterkomen van de cijfers van het userprofile zodat ik hem kan veranderen in HKEY_USERS

Bij HKLM werkt DisableTaskMgr niet.
Tuurlijk wel.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableTaskMgr

* het erachterkomen van de cijfers van het userprofile zodat ik hem kan veranderen in HKEY_USERS
Dat is een GUID, en als je daarop zoekt op Google vind je tal van tools die een GUID naar een leesbaar ID omzetten.

* rechten te krijgen om het register te veranderen in HKCU of,
Die rechten heb je: die heeft immers elke gebruiker.

Ik heb deze vraag al eens eerder gezien op de MSDN forums, en het werd aangeduid van 'Malicious Code'.
Ik wil hiermee niks zeggen, maar het ziet er ook verdacht uit ;)

En wat de vraag betreft: Gaat niet zonder admin rechten. Behalven als je tijdens de instalatie een service maakt die dan de exe host en de service moet in een 'trusted' folder staan. Ik weet niet allemaal de folders die trusted zijn, maar System32 is trusted en als je service daar staat en dan de app host. Dan krijgt deze automatisch admin rechten.

Veel succes!

Bij het installeren van programma's moet vaak ook als admin eerst ingelogd worden. Als je dus een setup maakt, dan moet die als admin opgestart worden. Met die setup kan je dan een ander programma als admin opstarten....

Zoals al eerder gezegd: Zomaar in het register schrijven gaat niet.

Succes!

@MartinJM,
Gaat niet behalve als de installer als service geïnstaleerd is anders blijft er nog altijd een UAC-bericht opkomen voor admin rechten. Ondanks je het andere programma met een de installer die als admin loopt start.

Wedden?:p

Ik heb het wel eens geprobeerd, en bij mij en ook op een andere computer werkte het... Wel allebei win7, ik weet niet of dat uitmaakt...

MartinJM

Ik heb het wel eens geprobeerd, en bij mij en ook op een andere computer werkte het... Wel allebei win7, ik weet niet of dat uitmaakt...

Die andere computer was van iemand anders, die daar helemaal geen verstand van heeft.... Dus ik neem aan dat het met de standaard instellingen wel kan. Maar dat kan ook een verkeerde aanname zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan