Register vermelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Berichten
505
Ik heb het programma AMUST ( registercleaner) geinstalleerd gehad op mijn pc, nu heb ik dat verwijderd volgens de normale procedure in windows xp pro. Alleen als ik nu ga kijken in RegSupreme daar staat nog steeds die vermelding van (Amust) en krijg die dan wel vewijderd maar bij opstarten van het programma staat die daar weer teruggeplaats. Nou ben ik gaan kijken in het register en daar staat inderdaad AMUST maar ook daar verwijderen gaat niet (is niet te verwijderen registersleutel ontbreekt) is de melding, ik heb het programma opnieuw geinstalleerd en toen weer verwijderd maar helaas niet weg te krijgen in het register als ook niet in RegSupreme!! ook niet in de veilige modus niet te verwijderen. Hoe krijgt ik dit uit het register verwijderd!! alle tips zijn welkom en worden geprobeerd om tot een oplossing te komen.

Die AMUST komt altijd terug zowel in jv16 PowerTools 2005 als RegSupreme Pro 2005 en die kunnen toch ook heel wat op dat gebied.
Naar het blijkt is dit gewoon niet te verwijderen terwijl ik de gehele pc heb afgezocht naar evt verwanten met AMUST maar niets te vinden, ik heb heel veel programma's om wat te uninstallen en register verwijderaars enz maar die vermelding is toch wel erg hardnekkig en is niet te verwijderen, maar ik geef het niet op.

mvg, @xa
 

Bijlagen

  • amust2.bmp
    96,2 KB · Weergaven: 33
Is het het wel waard om zoveel moeite te doen, heb je last van deze register waarde?
 
Kijk daar gaat nou juist het hele gebeuren omtrent een computer om, heb je nooit ergens problemen mee of het nou wel of niet problemen opleverd en/of het geen meerwaarde heeft dat word niet gevraagd. Er word gevraagd of het weggehaald kan worden en dat krijgt je dus echt niet met zo een achteraf programmaatje zoals regclean, als er nooit problemen voordeden hadden we geen forums nodig en wisten we niet van elkanders problemen, Ik wil maar aangeven dat er bij ons allen registervermeldingen staan die er niet hoeven te staan alleen men kijk er niet na in het register wat er allemaal achterblijf zolang de pc maar opstart en loopt. Zo zit een pc niet in elkaar en ook meen je er veel van te weten/kunnen er is altijd wel iets wat men moet vragen aan andere forumlezers, want alleen zo kunnen we elkanders problemen zien op te lossen ef het nou wel of niet meerwaarde heeft. Misschien voor de ene niet en de andere wel, dit moet een eigen keus zijn om dat te kunnen vragen, problemen levert die vermelding niet op aleen bij het scannen met RegSupreme Pro komt altijd die vermelding naar voren maar is zelfs met dat programma niet te verwijderen zoals ik al heb aangegeven dat ik er genoeg van deze programma's heb maar geen een die deze vermelding krijgt verwijderd maar we komen er wel uit.

mvg, @xa.
 
Ik heb het sowieso nooit op andere programma's voor register bewerkingen. Ik heb het effectieve nut er namelijk nog nooit door bewezen gezien (in het oktobernummer van C`T staat er trouwens een mooi artikel over dit soort handelingen)

maar deinstalleer de applicaties eens en zoek dmv regedit eens naar de namen, ik ga ervan uit dat je op die manier ze wel gewoon kan verwijderen
 
Waar het om gaat is of je last hebt van zo'n achtergebleven registervermelding of niet, ik zie dit dus niet als een probleem voor het goed functioneren van jouw pc...
Dit soort problemen die je niet kan oplossen komen wel vaker voor ik raadt je dan ook aan een schone installatie te doen en daar een backup van te maken zodat als er de volgende keer een registervermelding blijft hangen en je die niet weg kan krijgen (ondekt door onnodig graven in je register) kan je binnen 10 minuten weer je backup terug hebben gezet en is het probleem weer opgelost...

misschien is dit wat voor je
 
Geplaatst door lokoloko
Waar het om gaat is of je last hebt van zo'n achtergebleven registervermelding of niet, ik zie dit dus niet als een probleem voor het goed functioneren van jouw pc...

Is natuurlijk niet helemaal waar, het gaat erom dat er iets word gedaan wat niet hoort te gebeuren en dat de TS daar niet van gediend is. (ik net zomin)

Een Virus en of een stukje Spyware kan ook best zonder enige merkbaarheid op je pc draaien zodat je er geen last van hebt maar dat is geen reden om hem te laten staan. En in mijn ogen is dit een virus, hoewel niet kwaadaardig zoals je al aangeeft maar toch.
 
Een Virus en of een stukje Spyware, ja dat haal ik dus ook weg, maar daar gaat t hier dus niet om...
Maar ik zal ook eens dat programma erop gooien en kijken wat t bij mij doet en hoe ik het eruit kan krijgen.....
 
Hoi lokoloko, helaas is met dit programma Total Unistaller het probleem ook niet te verhelpen jammer maar niet geschoten is altijd mis. Nog bedankt voor het aangeven van het tooltje, we zoeken verder!!

mvr, @xa.
 
Ik heb m geprobeerd (regseeker)maar helaas,wel een mooi programma, ik zal nog eens meer proberen want een gast in die link heeft t wel weggekregen..
 
Hallo beste mensen, ook RegSeeker heb ik al geprobeert en nog een twintigtal van deze register tools. Ik had er zelf een die die vermelding vond en kon verwijderen maar helaas na de reboot stond hij er weer, we zoeken door. Ik hoop dat je meer komt te weten over die persoon op het Amust Forum, hoe die dat heeft weg gekregen!! het zal op een of andere manier best mogelijk zijn. Ben blij dat ik niet de enige ben met deze vermelding.

Mvg, @xa
 
Het verwijderen van sleutels heeft ook altijd een soort volgorde in zich.
Dat het terugkomt na een herstart ligt aan de verwijzing van een sleutel, maar ook aan andere opties.
Staat er ergens nog een 'a1 sleutel' dan zal de sleutel die jij ziet 'a2' zich niet laten verwijderen omdat a1 nog een actie is.
Na het verwijderen in je softwarelijst, komen de mappen aan de beurt ( zoeken/mappen/bestanden)
De optie schijfopruiming even draaien waar dan de cookies/temp/prullenbak geleegd wordt.
Controleer je firewall,staat daar de verwijzing naar internetcontact nog.
Controleer msconfig.
Loop nogmaals de mappen op de computer nog eens na.
Soms zal 'amust' nog een verwijzing hebben in de sleutels.
Bijvoorbeeld Norton sleutels heeft ook nog Symantec sleutels.
Vergeet niet na de fout over niet kunnen verwijderen de computer te herstarten.
Dan zij de andere verwijzingen verdwenen en plots lukt het dan wel.

Er zijn bepaalde software die elkaars dll gebruiken, vandaar ook zo'n melding.

Zo haal ik altijd mijn verwijzingen handmatig uit het register en maak geen gebruik van registercleaners omdat die meer weghalen dan ik wil.
Maar dat is ieder zijn eigen keuze :)
 
Hoi lokoloko, het is een vermelding waar van je kunt zeggen wat moet je ermee. Maar we laten ons als sjengen er niet onder krijgen, ik heb inmiddels weer een paar nieuwe progjes en tips gekregen die ik morgen ga uit proberen als het lukt horen jullie het meteen. Ik vind het alleen ***lig dat een software ontwikkelaar daar ook nog zelfs voor uitkomt dat die zooi niet is te verwijderen uit het register en dat hij bij de volgende versie er een tooltje bij zal leveren voor dit wel te verhelpen, kijk daar word ik dan niet goed van maar we komen er wel uit.

mvg, @xa. (Jo oet Mestreech)
 
Heb ondertussen al mijn backup terug gezet (10min)
:thumb:
Pc liep niet meer zo goed, en daarom gooi ik elke maand de backup terug ben ik ook meteen van alle troep af...

De kumps oet mestreech :thumb:
 
Hoi lokoloko, dat heb je goed gedaan ben je van die troep af. Ik had geen backup gemaakt in het begin toen ik de pc opnieuw heb geinstalleerd, dat had ik wel moeten doen maar totaal vergeten alweer wat geleerd.
Misschien dat DR.AMUST nog met een oplossing komt, ik heb deze goede man een mail gestuurd met de vriendelijke groeten van ons allemaal die dit hebben. Ik heb wel inmiddels een register backup gemaakt met WinResue 2.0 als het nog erger gaat worden met die ongewentse achterblijvers in onze registers.

Groetjes, @xa. Mestreech.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan