Register Win7 benaderen vanuit XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik had hetzelfde probleem en heb wat Tijs zei ook gedaan, zie hieronder.

dnties
Lijkt mij dat Windows nog probeert om "Auto-login" te doen op het 'verouderde' account.
Kijk in regedit.exe in de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Kijk of daar (rechter deelvenster) de registerwaarde DefaultUsername (o.i.d.) staat waarbij "Gebruiker" wordt genoemd. Maak die waarde leeg door erop te dubbelklikken en Gebruiker te verwijderen en op OK te drukken.
Staat er verder nog de registerwaarde DefaultPassword genoemd, maak ook die registerwaarde dan leeg.

Ik heb alleen geen DefaultPassword zien staan in het register en dat houd nu in dat ik mijn w7 niet meer kan opstarten want hij vraagt nu om een gebruikersnaam en wachtwoord. Helaas bij de instalatie van W7 heb ik deze niet opgeschreven (beetje dom).
Opstarten in veilige modus met W7 gaat niet want hij vraagt om wachtwoord.

Ik werk hier met een dualboot, XP en W7.
XP daar werk ik nu mee.

Ik heb al gekeken met XP of ik in het register kan komen van W7 om daar de verandering ongedaan kan maken, maar ik zie in XP alleen de current versie, XP dus.

Heb jij enig idee, Tijs, om via XP in het register te komen van W7 zodat ik die verandering weer terug kan zetten?

Mod Edit
Ik heb je een eigen topic gemaakt

Laatst bewerkt door een moderator:
@rob:
a. Je vraag hoe vanuit XP de registry te benaderen van W7, maar blijkbaar heb je daar eerder ook in lopen rommelen. Hoe heb je dat tóen gedaan dan?
b. Het is mogelijk om onderdelen van de registry over en weer te laden. Dit is wel 'lastig'. Voor W7 registry in XP voor de component waar je nu problemen mee hebt:
i. open Regedit.exe op de Windows XP
ii. Klik op HKEY_LOCAL_MACHINE
Klik op Bestand -> Component laden
Blader naar de map \windows\system32\config van de W7 installatie en dubbelklik op het bestand Software
iii. Er wordt een naam gevraagd voor de component. Noem 'm bijv. W7SOFTWARE
iv. Kijk in de geladen component:
HKEY_LOCAL_MACHINE\W7SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
en doe je aanpassingen (hebben betrekking op W7, dus niet op XP).
iv. Klik op HKEY_LOCAL_MACHINE\W7SOFTWARE
v. Kies Bestand -> Component ontladen.
Sluit Regedit af.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie Tijs,

Maar na Component laden zie ik wel de map Window's maar daarin zit alleen een map System (deze is leeg) en geen System32.

Ik heb wel een backup op dvd liggen van W7, maar ik weet niet of ik daar mijn instellingen weer mee terug krijg.

Om jou vraag a te beantwoorden: Ik moet zeker weten wat ik aan het doen ben in het register anders blijf ik eraf en vraag
ik het op Helpmij.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een rechtenkwestie dat de system32 map van de W7 configuratie niet zichtbaar is.

Probeer het anders: Zie hier, posting #3 om, m.b.v. Mini Windows XP van Hirens Boot CD, te kijken of je wél de hive Software (en de andere hives) kunt laden van de W7 installatie in Registry Editor PE.
Er staat ook in dat je dan (automatisch) het voor jou relevante deel van de W7 registry terugvindt in HKEY_LOCAL_MACHINE\_REMOTE_SOFTWARE sectie in Registry Editor PE, dus volledig uitgeschreven moet je dan zijn in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\_REMOTE_SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Hier hoef je de componenten niet expliciet te ontladen, want dat gebeurt automatisch zodra je Registry Editor PE afsluit.

Meer mogelijkheden heb ik zo snel niet voor je. Anders zelf een nieuwe vraag stellen in het Windows 7 subforum [je breekt, in officiële zin, nu in op een vraag van pewie37...]

Tijs.

Is nogal een verhaal. Ik heb die Hirens cd liggen en ga er morgen mee aan de slag maar....
Is de kortse klap niet het proberen waard om de backup van W7 te gebruiken?
(dat was mijn laatste vraag, ik weet, nu jij het zegt, dat het niet netjes is om in een anders probleem ook een vraag te stellen.

Bedankt alvast.

Als je zo'n backup hebt, dan kan het terugzetten daarvan het probleem verhelpen, vooropgesteld dat die backup eerder is gemaakt dan dat de ellende begon.
Je zult dan de backup terug moeten zetten via opstarten van de W7 DVD, en vandaaruit een restore gaan doen (via de reparatie-opties).

Tijs.

De Backup dvd die ik gemaakt had met W7 werkte niet (raar) dus ben ik aan de slag gegaan met Hirens boot cd maar daar kwam ik niet helemaal uit.
Dus W7 opnieuw (schone instal) geinstaleerd.

Ik heb nu ook in Gebruikers account voor mijn wederhelft een gemaakt.
(wij beide maken geen gebruik van wachtwoorden).
Als ik nu de pc opnieuw opstart krijg ik geen welkoms scherm zodat we niet kunnen kiezen wie de pc gaat gebruiken.
De pc start gewoon op alsof er maar 1 "gebruiker" is.
Als mijn wederhelft naar "haar" account wil gaan moet ze naar Start/Opnieuw opstarten/Andere gebruiker gaan, dan komt nu het welkomstscherm tevoorschijn waar men een keuze kan maken uit de 2 gebruikersaccounts, de mijne of die van haar.

Ik heb ook geprobeert om de rechten van de accounts te veranderen maar dat helpt ook niet.

Is er een optie dat ik het kan veranderen zodat tijdens het opstarten wij de keus hebben welk account er gebruikt gaat worden.

Laatst bewerkt:
Hoi,
je bent de droom van iedere hacker en andere lieden e/o software die kwaad willen.
Als je beide accounts v.e. wachtwoord voorziet ben je van het probleem af.
Ideale situatie: Beide accounts met beperkte rechten en 1 adminaccount voor onderhoud e.d.
Succes.

Bedankt voor de reactie,

Ik denk dat wachtwoorden helemaal geen nut heeft omdat er zoveel progies op internet staan om wachtwoorden op te zoeken op een pc. Dan kan je nog proberen om alles te gaan versleutelen.... Hoever gaan we.......

Als ze willen krijgen ze toch alles. Maar ik ben het met je eens dat we het ze wel moeilijk moeten maken.

Ik wacht nog even af of nog iemand anders een idee heeft zonder wachtwoorden.

Dat ben ik niet met je eens. Als je je huis uitgaat laat je toch ook niet de voordeur en achterdeur wagenwijd open? Geef me je adres dan kan ik eens komen kijken wat je zoal hebt en omdat je toch de deur open hebt hoef ik niet aan te bellen en kan ik zo doorlopen,dan doe ik de deur achter me dicht zet er een ander slot op en kom je zelf niet meer binnen.
Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan