register

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
als ik het register wil openen, opent hij steeds in uitgeklapte vorm. waar kan ik instellen om hem gesloten te krijgen?

senior

Geplaatst door senior
als ik het register wil openen, opent hij steeds in uitgeklapte vorm. waar kan ik instellen om hem gesloten te krijgen
senior

Hoi,

Is volgens mij niet in te stellen.
Bij mij is HKEY_CURRENT_USER ook geopend,sluit je hem dan is hij de volgende keer weer geopend bij het openen van de registereditor.

Grtzzz.

toch moet het mogelijk zijn, want ik had het eerst wel, maar ik ben de tip vergeten.

senior

Dat kan wel, op 2 verschillende manieren:

1- Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Regedit selecteer de waarde "LastKey" en verander de machtigingen van Volledig beheer in Alleen lezen (via bewerken)

2- Plak de onderstaande tekst in kladblok en sla het op als een .reg bestand (dus niet als .txt)
elke keer als je regedit sluit moet je op het bestandje dubbelklikken om de waarde van de LastKey te wissen zodat ie volgende keer weer bij Deze computer begint.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Regedit]
"LastKey"=""

gtz

[EDIT] het kan dus op 3 verschillende manieren ;) :D[/EDIT]

Laatst bewerkt:
bedankt bennie, maar mijn engels is van dien aard dat ik het eerst moet bestuderen(ahum) voor ik iets onderneem.
henrik, jouw tip is eigenlijk niet waarnaar ik op zoek ben want als ik steeds een handeling moet verrichten is dat teveel werk. maar toch bedankt voor de moeite. groetjes

senior

Dus daar suggereer jij een extra handeling. Dan gaat dit vlotter: Als je klaar bent in het register ->met rechts klikken op de bovenste regel ( mijn computer) en dan klikken op >samenvouwen<. Register sluiten en bij een volgend bezoek staat ie er weer keurig met z'n 5 hoofdfolders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan