register

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ga overstappen van Windows98 naar XP.
Kan ik het bestaande register overbrengen?
Ik zou dit graag doen, om niet alle programma's opnieuw te moeten installeren.

Schone installatie geeft de minste problemen, gewoon de schijf formateren en dan xp installeren.

SJJ,

Ja, dat ga ik zeker doen.

Mijn vraag blijft: kan ik na het installeren van XP het oude register in het nieuwe systeem plaatsen? M.a.w. is een register onder Windows98 compatibel met XP?
Het gaat immers om een aantal instellingen die ik graag meteen verder wil gebruiken. In het algemeen hoop ik op deze manier alles sneller opnieuw te installeren.

In feite ga ik een nieuwe computer in gebruik nemen.

Gewoon opnieuw beginnen. Er staat vast een hoop troep in je oude register. Bovendien zal het waarschijnlijk niet werken.

Geplaatst door Venne
In feite ga ik een nieuwe computer in gebruik nemen.

Nee, dat kan absoluut niet. Zelfs niet als je dezelfde computer zou gebruiken. Het register van WinXP zit volkomen anders in elkaar (veel uitgebreider), dus zomaar kopiëren kan niet. Het importeren van registersleutels zou heel misschien kunnen, maar dan moet je alle relevante sleutels exact kunnen vinden, zodat je ze kunt exporteren en vervolgens in WinXP importeren. Maar dat is duidelijk onbegonnen werk, nog afgezien van de kans dat de sleutels in Win98 ergens anders zaten dan in WinXP en dan zou ket sowieso niet werken. Kortom: niet doen.
Het is natuurlijk wel mogelijk om een upgrade uit te voeren van 98 naar XP (op dezelfgde computer), maar ook dat is niet echt aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan