registerbeleidsinstelling??

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb Office 2003 en Word 2003 op mijn pc staan. Ik probeer een Word- bestand uit 1997 (overgenomen van mijn vroegere pc) te openen en dat lukt niet. Ik krijg de foutmelding dat het bestand uit een eerdere Officeversie niet kan geopend worden als gevolg van een "registerbeleidsinstelling". Wat nu? Bij mijn weten beschik ik over Word 2003. en niet over een latere versie.
Kan ik eventueel de CD met een OFFICE programma uit die tijd herinstalleren? Of is er een andere eenvoudiger methode om dit WORD document te openen?
Dank.

Bedankt, Hanna. Ik probeer het asap. Bij nader inzien is het bewuste document (dat ik niet kan openen omdat het geblokkeerd is) indertijd opgeslagen in WORD 97. Ik werk nu met WORD2003, maar het onheil komt allicht van SP3. Van dat hele gedoe begrijp ik helemaal niets. Waarom zou Microsoft documenten blokkeren die lang geleden zijn opgeslagen? Dat is absoluut niet leuk: ik heb een hoop archief dat indertijd is opgeslagen in W97. Microsoft adviseert om het register te wijzigen, maar zegt tegelijk dat dit gevaarlijk is. Ja zeg! Ik laat het register liefst met rust.

of

wijzig de extensie van doc naar txt of rtf en probeer hem vervolgens met Word 2003 te openen.

regsiterbeleidsinstelling??

Het probleem is dat ik bij "opslaan als" alleen de keuze krijg tussen twee mogelijkheden, telkens Word 2007. (.docx) Ik kan het bestand dus niet converteren naar rtf of txt of pdf. Misschien ook geblokkeerd?
Of is er een andere oplossing om te converteren?

Ja, wijzig de extensie met de verkenner (naam wijzigen)

Heb ik gedaan.Verkenner, bestand selecteren, en naam wijzigen in .pdf. Ik krijg opnieuw het bericht dat Word het bestand blokkeert wegens een registerbeleidsbeslissing. Ik heb inmiddels ook een programma geladen (nova) dat Word zou omzetten in pdf, maar lukt ook niet.

Volgens mij heb ik het eerder gehad over de extensies rtf en txt en niet over pdf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan