registerbestandfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mechel

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Berichten
107
Nadat mijn desktop is gecrasht door de AVG toestanden heb ik na heel veel tips, procedures via de mail etc. de computer weer aan de gang gekregen. Ik heb de pc helaas wel helemaal opnieuw moeten installeren. Is een tijdje goed gegaan maar nu krijg ik de volgende foutmelding:
C0000218 (registerbestandfout)
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden: systeemroot\system32\config\default of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel

Ik kan op dit moment ook niet meer bij mijn bestanden. HELP wie kan mij helpen???
 
Ga naar:start-alle programma's-bureau-accesoires-systeemwerkset-systeemherstel-klik rechts en kies "aan menu start vastmaken".Zo nu staat hij op 'n toegangkelijker plaats n.l. in je startmenu,klik erop en een scherm springt te voorschijn,vink aan "een eerdere status van deze computer herstellen",druk op volgende en er springt 'n soort kalender te voorschijn,kies nu een vetgedrukte datum(herstelpunt) vóór het probleem zich voordeed op je pc,je kunt evt. nog een maand teruggaan en verder(ligt eraan heoveel schijfruimte er is gereserveerd)kies een herstelpunt uit en druk enter of volgende.Nu wordt je pc teruggezet a.h.w. naar die dag.Let wel software die je naderhand hebt geïnstalleerd werkt wellicht niet meer en verschillende progs zul je weer moeten updaten!Maar als 'ie weer werkt is dat ok!
Succes!
 
Ga naar:start-alle programma's-bureau-accesoires-systeemwerkset-systeemherstel-klik rechts en kies "aan menu start vastmaken".Zo nu staat hij op 'n toegangkelijker plaats n.l. in je startmenu,klik erop en een scherm springt te voorschijn,vink aan "een eerdere status van deze computer herstellen",druk op volgende en er springt 'n soort kalender te voorschijn,kies nu een vetgedrukte datum(herstelpunt) vóór het probleem zich voordeed op je pc,je kunt evt. nog een maand teruggaan en verder(ligt eraan heoveel schijfruimte er is gereserveerd)kies een herstelpunt uit en druk enter of volgende.Nu wordt je pc teruggezet a.h.w. naar die dag.Let wel software die je naderhand hebt geïnstalleerd werkt wellicht niet meer en verschillende progs zul je weer moeten updaten!Maar als 'ie weer werkt is dat ok!
Succes!

wat ik ook doe opstarten in de veilige modus, veilige modus met opdrachtpromt ik blijf dezelfde foutmelding krijgen en kom dus ook niet bij start.
 
In de veilige modus kiezen voor : deze computer terugzetten in de staat toen alles nog werkte ?
 
In de veilige modus kiezen voor : deze computer terugzetten in de staat toen alles nog werkte ?


Als ik de veilige modus aanklik krijg ik steeds de foutmelding. Er staat nog een 2de alineau bij:
Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact op met de systeembeheerder of de afd. techn. ondersteuning op voor hu]
Ik kom dus niet verder.
 
Laatst bewerkt:
Jouw foutmelding én oplossing staat evt. hier: http://support.microsoft.com/kb/307545/nl beschreven,maar aangezien je eerder vroeg hoe je 'n herstelpunt moet terugzetten betwijfel ik of je deze oplossing kunt doorvoeren,geen wizzkid/opa in de buurt? Anders rest niets anders dan opnieuw installeren ben ik bang.
 
Jouw foutmelding én oplossing staat evt. hier: http://support.microsoft.com/kb/307545/nl beschreven,maar aangezien je eerder vroeg hoe je 'n herstelpunt moet terugzetten betwijfel ik of je deze oplossing kunt doorvoeren,geen wizzkid/opa in de buurt? Anders rest niets anders dan opnieuw installeren ben ik bang.

Ik heb de tekst van de link uitgeprint en geprobeerd maar ik blijf maar de foutmelding krijgen. Kom dus niet verder. Heb inmiddels ook via F12 -- XP opstarten via CD. Er wordt dan gevraagd welke windows. Heb ik "1" ingetoetst, vervolgens vraagt hij een wachtwoord van de administrator. Toets dan enter en dan gaat het niet verder. Er zit blijkbaar een wachtwoord in. Paar weken geleden toen ik de desktop helemaal opnieuw geinstalleerd had (na AVG gebeuren) was er ook geen wachtwoord. Dus ik snap er helemaal niets van. Op dit moment ook geen wizzkid/opa in de buurt helaas.
 
Als 't wachtwoord gevraagd wordt toets admin+enter en kijk wat er gebeurt
 
Bij mij komen er geen vet gedrukte datums te staan in de kalender voor systeemherstel???
 
Sorry voor de late reactie(carnaval)als er geen vetgedrukte datums staan staat wellicht je systeemherstel uit.Er zijn ook virussen & adware die je systeemherstel kunnen uitschakelen.Hier heb je nu natuurlijk niets aan,als je her register niet kunt herstellen middels de herstelconsole(zoals beschreven in de geposte link)dan rest je niets anders dan opnieuw installeren.Kort samengevat,een goed BackUp programma is goud waard daar komen de meesten helaas pas achter als alles in de honderd loopt.Acronis is een aanrader!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan