Registerbestandsfout + geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikekiwi

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2004
Hoi,

de pc van mijn vader geeft een rare foutmelding sinds kort... zie de foto van zijn scherm op bijgevoegde link.

http://members.lycos.nl/michaelkiewiet/fout_JHK.jpg

Hij kreeg de melding nadat hij al eerder een virusmelding had gehad (MS_GINA.dll of zoiets). Ik krijg de pc niet opgestart, want na 't XP-openingsscherm krijg ik deze melding en reboot de pc weer.
Ik heb zijn schijven er uitgehaald en in mijn eigen pc op virussen gecheckt, maar geen resultaat. Vervolgens weer teruggeplaatst, maar nog steeds de melding.

Nu kan ik met een bootdisk aan de slag, maar ik heb het vermoeden dat een format c: de enige oplossing is.....is dat zo of kan ik hem op de één of andere manier nog reanimeren?

Hartelijk dank (ook namens mijn pa),

Michael

Laatst bewerkt:
Kun je nog via veilige modus je PC inkomen?

Doe eens een onlin virusscan.
bv met deze http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

En anders even scannen op spyware met spybot of ad-aware.
Daarna eventueel een hijack log plaatsen in dit forum maar dan wel hier .
En goed lezen wat daar staat en de experts helpen je daar verder.

@hans en puppie: helaas, kom dus de pc totaal niet meer in, ook niet in Safe Mode.... hij start elke keer met een schijfcontrole en vervolgens de al eerder getoonde foutmelding en dan is het over...

Domme opmerking- als je een opstart disk van windows 98 pakt daarmee opstart en dan kijkt op je op de c schijf kunt komen.
Als dat kan dan naar de windows map gaan en dan van daar uit windows opstarten.

Geplaatst door puppie
Domme opmerking- als je een opstart disk van windows 98 pakt daarmee opstart en dan kijkt op je op de c schijf kunt komen.
Als dat kan dan naar de windows map gaan en dan van daar uit windows opstarten.

En bedankt......daarom zit ik hier op dit forum, om bij te leren... sorry....
Toch bedankt voor de tip, ga het nog effe proberen vanavond

Mikekiwi,
Dat was niet tegen jou gezegd hoor dat van domme opmerking.

Ik bedoelde ermee dat ik een domme opmerking wil plaatsen en dat jij dat misschien kan proberen.

Excuse me, Puppie! Ik had het dus verkeerd begrepen...sorry.

:confused:

Ik zal het eens gaan proberen, maar de aanwijzing van Mario lijkt een zeer goede stap in de goede richting. Het register is dus corrupt en dan maakt het denk ik niet uit hoe ik Windows start, hij zal altijd het Register nodig hebben....

Ik las de oplossing van m@rio ook en zou dat zeker eerst eens proberen.
Daarna kun je altijd mijn domme opmerking proberen.

En niet zo vaak sorry zeggen hoor, wij zijn hier allemaal om te leren.:D

Thanks @ all...

register inmiddels hersteld met de recovery console... Helaas zijn er in het verleden blijkbaar geen herstelpunten aangemaakt waarnaar ik nu kan terugverwijzen, maar ik kan in ieder geval weer Xp in en kan van hieruit weer gaan opbouwen.

Geen idee of dit voordelen biedt tegenover een complete herinstallatie, maar zo lijkt het op dit moment wel...
Volgens mij moet ik mijn apparaatdrivers wel opnieuw installeren, als ik het zo zie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan