Registerdingetje

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Als ik op het registericoontje (zie bijlage) klikte dan kreeg ik voorheen de vraag of ik ..... aan het register wil toevoegen? en als je ok klikte werd het register automatisch bijgewerkt. Opeens gaat dit niet meer en krijg ik een kladbloktoestand en moet je het register handmatig bijwerken. Is dit een optie in explorer of iets dergelijks waar je dit kunt veranderen??

Bijlagen

• REGISTERDINGETJE.jpg
    REGISTERDINGETJE.jpg
    3,5 KB · Weergaven: 47
Toevallig System Mechanic 6 gebruikt? Dat programma verandert deze instelling namelijk.

Kijk even in het register bij: HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command
Die heeft bij jou waarschijnlijk de waarde: notepad.exe "%1"
Dit moet zijn: regedit.exe "%1"

Bedankt, wel heel apart dat System Mechanic dit doet, snap niet helemaal wat daar de bedoeling van zou kunnen zijn. Probleem opgelost in ieder geval.

egkok zei:
wel heel apart dat System Mechanic dit doet, snap niet helemaal wat daar de bedoeling van zou kunnen zijn.
Zal wel als een soort beveiliging bedoeld zijn, maar mij lijkt het niet zinvol.

egkok zei:
Probleem opgelost in ieder geval.
Mooi zo. :)

Je moet voortaan bij pctotalcare niet de security optie gebruiken dit komt daardoor. Ik had het zelfde probleem voor als u. Bij mij had Buffy het ook opgelost. Ik vind toch dat sm op zijn minst moet zeggen wat hij allemaal gaat wijzigen. Want dit gebeurd in enkele seconden.

Nielsvds zei:
Je moet voortaan bij pctotalcare niet de security optie gebruiken dit komt daardoor. Ik had het zelfde probleem voor als u. Bij mij had Buffy het ook opgelost. Ik vind toch dat sm op zijn minst moet zeggen wat hij allemaal gaat wijzigen. Want dit gebeurd in enkele seconden.

waar en wat in SM schakel je dan precies uit. Ik heb kennelijk niet het juiste dingetje uitgeschakeld want ik zit steeds weer met hetzelfde probleem

Ik maak wel gebruik van de professional versie.Normaal moet u gewoon op configure drukken wanneer u kan kiezen tussen quick tune-up en comprehensive care (bij mij staat configure bij comprehensive care) drukken ga dan naar het tabblad security en haal het vinkje weg bij find and fix pc security flaws en bevestig met ok.

Nielsvds zei:
Ik maak wel gebruik van de professional versie.Normaal moet u gewoon op configure drukken wanneer u kan kiezen tussen quick tune-up en comprehensive care (bij mij staat configure bij comprehensive care) drukken ga dan naar het tabblad security en haal het vinkje weg bij find and fix pc security flaws en bevestig met ok.

Gedaan en bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan