Registerherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swifty

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
Berichten
33
Ik heb al een hele tijd als ik men pc opstart de volgende foutmelding
'Registerherstel. Het systeem heeft een van de bestanden met registergegevens v/h systeem moeten herstellen d.m.v een logboek of een vervangende kopie. Herstel is gelukt'.

Ik heb al geprobeerd te herstellen door naar een herstelpunt te gaan maar als ik dit doe krijg ik de melding dat het niet gelukt is.

Wat kan ik hier nu aan doen?

Kan ik windows xp opnieuw installeren zodat ik niks kwijt ben eigenlijk over alle bestaande bestanden kopieren?Vroeger kon je dat met windows maar ik weet niet of dit ook lukt met xp.

Grtz Swifty
 
Heb je ooit misschien eens een registerkopie opgeslagen op je schijf? Zou je het daar mee kunnen doen.

Je kunt met de cd-rom van Windows inderdaad de setup in gaan en direct daarna voor r kiezen.
(niet ervoor!!, dan kom je bij de prompt uit) Probeer het in ieder geval uit.
Let goed op. Voordat je het weet is het toch een schone installatie.

Ook vond ik deze tip":
Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando H:\i386\winnt32.exe (H staat voor je dvd-lezer of cd-lezer, kan dus anders zijn)

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Heb je ooit misschien eens een registerkopie opgeslagen op je schijf? Zou je het daar mee kunnen doen.

Je kunt met de cd-rom van Windows inderdaad de setup in gaan en direct daarna voor r kiezen.
(niet ervoor!!, dan kom je bij de prompt uit) Probeer het in ieder geval uit.
Let goed op. Voordat je het weet is het toch een schone installatie.

Ook vond ik deze tip":
Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando H:\i386\winnt32.exe (H staat voor je dvd-lezer of cd-lezer, kan dus anders zijn)

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.

als ik deze tip heb uitgevoert kan ik dan gewoon mijn windows gebruiken zoals ik dat nu ook doe
 
Ja, als dit lukt. Het is gewoon een hersteloperatie.

Probeer dus eerst de volgende:
Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando H:\i386\winnt32.exe (H staat voor je dvd-lezer of cd-lezer, kan dus anders zijn)

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.


ik vraag me wel af of Windows niet gaat zeggen dat jouw files nieuwer zijn. Maar goed, eerst deze doen.
 
Ik heb het geprobeerd opnieuw te installeren zoals jullie zeiden maar ik kreeg inderdaad het antwoord dat de windows die geinstalleerd is nieuwer is dan die op de cd :(
 
'Registerherstel. Het systeem heeft een van de bestanden met registergegevens v/h systeem moeten herstellen d.m.v een logboek of een vervangende kopie. Herstel is gelukt'

deze melding hoef niet direct de oorzaak te zijn van Windows zelf deze kan ook veroorzaakt worden door in Windows integreerde software zoals je firewall of virus scanner :)
Start eens op in veilige modus en kijk of je dan ook die melding krijgt (Toets meermaals F8 na het laden van de Bios en kies voor opstarten in veilige modus) zo nee geen melding start dan weer normaal op en ga eens naar start uitvoeren en type "msconfig" en klik ok ga naar het tablat opstarten en vink alles uit en klik toepassen en ok "Afsluiten zonder Windows opnieuw op te starten"..

Nu weer start uitvoeren en type services.msc en zoek in de volgende lijst de services van je Antivirus software en je firewall wanneer je de service dubbelklikt verschijnt de eigenschappen daar vind je het "opstart type" zet deze even op uitgeschakeld en start opnieuw op. Indien je de melding nu niet krijgt ga dan systematisch alles weer 1 voor 1 inschakelen eerst de firewall in msconfig en de services opstarten en dan je antivirus in msconfig en services daarna de rest in msconfig totdat je de melding weer terug krijgt, dan weet je welke software dit veroorzaakt..

Deze dan maar eens deinstalleren en weer opnieuw er op zetten...

:)
 
En ander toch maar eens zo proberen: Je kunt met de cd-rom van Windows inderdaad de setup in gaan en direct daarna voor r kiezen.
(niet ervoor!!, dan kom je bij de prompt uit) Probeer het in ieder geval uit.
Let goed op de keuzes die je maakt. Voordat je het weet is het toch een schone installatie.
 
Nou, dat is veel meer werk.
Nu ram je die cd er in en beantwoord je een paar vragen. Plus dat je van veel troep afkomt zonder dat je je eigen gegevens verliest.
 
Hahaha, goed dat je reageerde trouwens.
Ik zie trouwens wel dat ik de bijlage vergeten ben. Dat is wel handig.
Of ik zat ergens anders.

In ieder geval Swifty hier de bijlage hoe je Windows kunt herstellen zonder verlies van eigen data.
Geen gezeur of bestanden die nieuwer zijn.
Wel heel goed lezen. Ook wat Windows vraagt.
Dan behou je alles.
 

Bijlagen

  • Windows herstellen (NIET via herstelconsole) 2e versie .txt
    1,3 KB · Weergaven: 101
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan