registerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

roharro

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
:confused:
Bij het opstarten kreeg ik een melding dat er een probleem was met het register en dat een vorige copie (automatisch) terug geïnstalleerd werd. Bij het opstarten bleek toen echter dat een aantal programma's niet meer opstart, terwijl ook een aantal configuratieinstellingen gewijzigd was.
Blijkbaar werd er een zeer oude registercopie terug geïnstalleerd, want de pc gedraagt zich nu zoals ongeveer een jaar geleden. Nochtans werden er in de loop van het voorbije jaar verschillende nieuwe toepassingen bij geïnstalleerd waardoor het register toch minstens verschillende keren moet zijn bijgewerkt.
Weet iemand waarom niet een meer recente copie van het register terug werd geïnstalleerd en hoe ik eventueel een meer recente copie kan installeren?

Ronny

Geplaatst door roharro
[B
Weet iemand waarom niet een meer recente copie van het register terug werd geïnstalleerd en hoe ik eventueel een meer recente copie kan installeren?[/B]
Een recente kopie terugzetten gaat zó:
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu "Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus"
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb000.cab, rb001.cab, etc, waarbij 000 de oudste is en 004 de nieuwste. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn.
Zet een kopie terug van vóór de datum waarop je de melding van registerproblemen kreeg.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan