Registersleutel ongevraagd gewijzigd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanBl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Ik werk met Vista Home Premium met SP1. Vista-updates zijn up-to-date. Het heeft lange tijd geduurd voordat SP1 werd geinstalleerd maar met support is dat uiteindelijk gelukt. Wat overblijft is het feit dat updates van Adobe en HP alsmaar blijven mislukken. Ook het progje WuFixVista11.cmd laat zich niet uitpakken omdat "de gebruiker/administrator niet over de juiste rechten beschikt".
Mijn Norton 2008 houdt mijn machine 'veilig', maar toch zou er in het register een sleutel kunnen zijn gewijzigd. Kan iemand me vertellen waarnaar ik in het register moet gaan zoeken om de beschadigde sleutel, waarmee de rechten van de administrator worden vastgelegd, op te sporen. Zou het kunnen gaan om een virus die zijn werk al had gedaan voordat Norton hem heeft gesignaleerd. Ik heb eigenlijk nooit virussen.

Hallo,

Heb je al geprobeerd om met de rechtermuisknop op het te installeren programma en dan kiezen voor 'uitvoeren als administrator'

grt

Dat is als eerste meerdere malen getracht maar zonder resultaat. De message verschijnt dat de administrator niet over de benodigde rechten beschikt. Dat zou het gevolg kunnen zijn van een registersleutel, waarin die rechten vastliggen: die is gewijzigd. Mijn vraag is: welke sleutel is dat?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Probeer UAC (User account control) eens uit te schakelen en dan kijken of het weer werkt.
Ga naar het startmenu, en klik op Configuratiescherm.
Ga naar gebruikersaccounts
Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
Haal het vinkje weg en klik op OK.

Daarna nogmaals proberen

grt

Probeer UAC (User account control) eens uit te schakelen en dan kijken of het weer werkt.

Ook dat trucje is al enkele keren door Microsoft Support uitgeprobeerd. Zonder resultaat. Ik heb het register doorzocht of WuFixVista11 voorkomt, resultaat: nee.
WuFixVista11 is een patch van Microsoft. De eerste keer kon ik hem opstarten maar hij liep vast. Daarna heb ik alle keren de mededeling gekregen dat de administrator niet de rechten heeft dit progje uit te pakken of te openen. Ontzippen lukte dus ook niet. Updates van Norton worden wel geinstalleerd maar alle anderen 'mislukken'. Soms wordt gemeld dat er in een of andere map een teken staat dat daar niet thuis hoort.

Ik denk dat ik het 'ergens' in het register moet zoeken, de vraag is 'waar'.

Hallo,

Misschien is de installatie van SP1 toch niet goed gegaan.

Probeer eens een systeemherstel of probeer SP1 terug te draaien.
Via configuratiescherm software en dan SP1 verwijderen.

grt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan