Registersleutel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbietjuh

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hey hey,

Daar was ik weer.
Ik heb hier een probleempje, en wel als volgt:

We hebben tegenwoordig Microsoft die alles legitiem wil hebben, maar soms kan dat vervelend irritant zijn, en na een twee of drie keer zo'n melding te zien weten we het tegenwoordig alwel.
Ik heb even wat uitgezocht, en ik heb wat sleutels in het Register gevonden.
Hierin staat dat WgaLogon.dll moet worden ingeladen als winlogon.exe word gestart.
Wat blijkt nou, winlogon.exe word ALTIJD gestart, want zonder kun je niet inloggen op Windows.

Nu is de vraag of het veilig zou zijn om die sleutel te verwijderen.
Aangezien een backup van het gehele register nogal groot word, en lastig terug te zetten is (duurt nogal) wil ik eerst zeker zijn dat dit geen kwaat kan.
Zou het ook mogelijk zijn dat de WgaLogon.dll nog ergens anders weer sporen achterlaat?
Aangezien het register een groot en belangrijk systeem is zou het nog wel eens wat problemen kunnen oplossen als een sleutel niet met een andere sleutel overeenkomt.

Groeten,
Robert

Nu weten we allen dat de WGA relatief simpel te omzeilen is getuige de verschillende hacks op het internet. Maar zo simpel als een regkey verwijderen is het iig niet. dus ongeacht of het je systeem omzeep helpt (ik vermoed dat je de key simpel kan verwijderen (90% zeker)) ben ik bang dat hij in no-time na verwijdering weer teruggeplaatst is.

dus je hebt 2 oplossingen:
Een goede crack/.hack vinden
XP legaliseren via de stappen zoals aangegeven worden in de irriterende schermen

Hmm...
Dat zou kunnen, maar ik vind het best zo, ik heb nergens last van met deze versie van Windows.
Overigens, in het register staat de sleutel bij Winlogon, dus het MOET haast wel dat die DLL dan toch niet meer word ingeladen?
Zo niet, ben ik er van af.
Of zijn er nog andere dingen waar het bij word ingeladen?

Groeten,
Robert

Je zou kunnen proberen om een min teken voor je register sleutel te zetten, en het dll bestand eens kunnen verplaatsen van uit de windows system32 directory naar een andere locatie.
Dit natuurlijk om de bestanden niet kwijt te raken.
De registersleutel werkt dan niet meer en je kan op deze manier een verandering ook snel weer ongedaan maken!

"Win Rescue"is ook een optie je maakt snel en eenvoudig een backup van je register en het is ook nog eens gemakkelijk terug te zetten.
Dat het lang duurt om een backup van je register te maken is "onzin"

Dat het lang duurt om een backup van je register te maken is "onzin"

Ik of jij zien dat toch echt verkeerd, het register is groot, en zelfs het doorzoeken ervan duurt wel een tijdje...
Of heb jij zo'n Super Hero PC met specs waar Bill Gates van droomt? XD

En bedankt voor de tip, zal hem ff aan m'n vriend doorgeven :)

Mvg,
Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan