Registersleutel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Goedemiddag mensen, ik zit met een klein probleempje. Iedere keer dat ik mijn Ccleaner run aan het einde van mijn sessie en mijn register laat scannen geeft hij het volgende probleem aan:

HKCU\software\Microsoft\Windows\Currentversion\Explorer\FileExts\OpenWithList

Kan iemand mij vertellen wat dit is en of ik het kan verwijderen? Graag advies hoe ik dat kan weghalen, ik bedoel, mijn systeem draait op Windows Vista Home Basic, waar kan ik deze registersleutel vinden. En mijn excuses als ik deze vraag in de verkeerde categorie heb gesteld. Bij voorbaat dank.:thumb:

Hi, ja dat doet hij ook, alleen blijft dit steeds terugkomen, iedere keer weer. Wat is dit voor een sleutel?

Mmmmm een spamfilter die ik dus nietgebruik...Hoe krijg ik dit eruit?

Kan ook een sleutel zijn van je internet explorer, er staat iets over een whitelist, en dat heeft meestal met toegestane websites of email-afzenders te maken

I see, dan laat ik hem wel zitten. Ik gebruik GEEN IE, teveel problemen en security leaks.

er staat iets over een whitelist
Er staats iets over WHITLIST zonder e. Het gaat over de lijstjes die krijgt als je rechts klikt op een icon en dan "openen met" (open with) selecteert.

Maar wat deze sleutel precies is en doet? Helaas weet ik het niet, maar er zijn vast wel helpers die het weten!

Ron

Kijk stapje voor stapje komen we verder....laugh. Als er nu nog iemand is die mij kan vertellen wat het is en hoe het the verwijderen, als dit kan, then........you will have made my day.:thumb:

Kijk stapje voor stapje komen we verder....laugh. Als er nu nog iemand is die mij kan vertellen wat het is en hoe het the verwijderen, als dit kan, then........you will have made my day.:thumb:
Er worden vaak nutteloze sleutels aangemaakt; als je ze weghaalt staan ze er morgen of volgende week weer.
Deze specifieke sleutel is volgens mij een loze verkenner-sleutel. Hij verwijst naar niets.
Je kunt het vergelijken met een kaartje waar geen boek bij bestaat, in de kaartenbak van een bibliotheek. Gewoon weghalen door te kiezen: herstel geselecteerde problemen (en dan nog een paar keer bevestigen).
Maare, volgende week staatie er waarschijnlijk weer.
Registercleanen zet pas zoden aan de dijk als er een paar honderd (of meer) overbodige sleutels worden weggehaald.

Edit: Ik gebruik CCleaner alleen voor automatische schijfschoonmaak bij het opstarten (zie instellingen).
Voor regcleaning gebruik ik het eveneens veilige doch betere Eusing reg cleaner.
En soms defragmenteer ik mijn register met Auslogics register defrag; wordt de PC ook iets sneller van.

Laatst bewerkt:
ja ik weet ook niet wat de sleutel juist zo kunnen zijn maar ik denk niet dat het spyware of wat dan ook is hoor :P en veel plaats neemt het ook niet in denk ik...
Ik heb ook dat ik elke keer bestanden van internet explorer moet verwijderen ookal gebruik ik het nooit en daar kan ik maar blijven op klikken om het schoon te maken...
altijd dezelde grote maar wel elke dag een andere zo soms is het bijvoorbeeld elke keer 21.25kb ;):p ik trek er me niet teveel van aan:cool:

Heel erg bedankt voor deze info. En het klopt dat de sleutel steeds terugkomt. Ik zal zien wat ik kan doen. Ik gebruik de same tools als dat jij doet, alleen heb ik iets gevonden wat misschien ook interesant is voor jou. Zelf heb ik het getest en het werkt als een zonnetje. Mijn PC is lightining fast nadat ik het had gebruikt. Ga eens kijken op Softonic ik zal de link bijvoegen. Heel erg bedankt nogmaals.

http://glary-utilities.en.softonic.com/

Heel erg bedankt voor deze info. En het klopt dat de sleutel steeds terugkomt. Ik zal zien wat ik kan doen. Ik gebruik de same tools als dat jij doet, alleen heb ik iets gevonden wat misschien ook interesant is voor jou. Zelf heb ik het getest en het werkt als een zonnetje. Mijn PC is lightining fast nadat ik het had gebruikt. Ga eens kijken op Softonic ik zal de link bijvoegen. Heel erg bedankt nogmaals.

http://glary-utilities.en.softonic.com/
Glary is ook goed; die ken ik.
En dan heb je ook nog Advanced Windows Care.

Laatst bewerkt:
Yep, die heb ik ook op mijn PC, Advanced Windows care. Very useful tool.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan