Registersmart

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Geachte helper(s),
Wat surfend kwam ik het programma RegisterSmart tegen. Het leek zo """smart""!!.
Gedownload en uitgevoerd. Melde 239 problemen gevonden te hebben en repareerde er alleen maar 20.
Voor de resterende 219 problemen moet je een programma kopen.
Ik kan de screenshot wel verkleinen naar 100kb maar wordt dan onleesbaar,
hierna volgend heb ik het maar uitgetypt.

Complete Registary Scan 175 Problems found
Program ID Section 4
Application Paths 3
Shared program files 15
Windows help files 1
File associations 20
Registryntegrety 1
Total amount of problems 219

Mijn computer werkt tot nu goed, is het erg schadelijk als ik dat programma niet koop en zo doorga?
Kan het t.z.t problemen geven?
Wat denkt U dat ik moet doen?
B.v.d. en m.g.g.
Ko

Je moet altijd wel voorzichtig zijn als je dingen gaat doen met het register.
Maak altijd een backup. Veel registeropschoon-programmaatjes maken zelf backups, maar voor de zekerheid kan je er ook zelf 1 maken zonder programma:

Ga naar Start --> Uitvoeren --> en type Regedit --> klik op OK.
De Register-editor opent. Ga naar Bestand --> Exporteren --> geef jouw backup een naam zoals registerbackup --> kies de map waar de backup in komt --> en klik op Opslaan.
Wacht even geduldig tot ie klaar is.
En klaar ben je!

Je moet altijd wel voorzichtig zijn als je dingen gaat doen met het register.
Maak altijd een backup. Veel registeropschoon-programmaatjes maken zelf backups, maar voor de zekerheid kan je er ook zelf 1 maken zonder programma:

Ga naar Start --> Uitvoeren --> en type Regedit --> klik op OK.
De Register-editor opent. Ga naar Bestand --> Exporteren --> geef jouw backup een naam zoals registerbackup --> kies de map waar de backup in komt --> en klik op Opslaan.
Wacht even geduldig tot ie klaar is.
En klaar ben je!

Bedankt Michel, nee klaar ben ik niet want dan moet ik nog de problemen oplossen bijv. via registry repair en daar moet ik mij registreren (wat ik gedaan heb) en dan om verder te gaan moet je minstens $19.95 voor een jaar betalen.
Mijn computer werkt "nog" met al die problemen en mijn vraag was of er iets was en nodig om te verwijderen zonder kosten.
De backup heb ik gemaakt.
Gegroet,
Ko

Er zijn veel andere goede register-scanners die ook scannen op fouten in het register.
Probeer een van deze eens: CCleaner ( onderdeel Problemen )of HDCleaner en een goede is RegCleaner ( van Jouni Vuorio ).
Gewoon programma's installeren ( behalve RegCleaner: geen installatie nodig ) en laten scannen op fouten en bij HDCleaner bij onderdeel Clean Center en dan bij Registry Cleaner,bij CCLeaner zit het bij onderdeel Fouten en bij RegCleaner bij Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. En dan als het klaar is bij RegCleaner ga je naar Selecteren --> Alles en daarna onderaad op Selectie verwijderen.

Succes!:thumb:

Er zijn veel andere goede register-scanners die ook scannen op fouten in het register.
Probeer een van deze eens: CCleaner ( onderdeel Problemen )of HDCleaner en een goede is RegCleaner ( van Jouni Vuorio ).
Gewoon programma's installeren ( behalve RegCleaner: geen installatie nodig ) en laten scannen op fouten en bij HDCleaner bij onderdeel Clean Center en dan bij Registry Cleaner,bij CCLeaner zit het bij onderdeel Fouten en bij RegCleaner bij Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. En dan als het klaar is bij RegCleaner ga je naar Selecteren --> Alles en daarna onderaad op Selectie verwijderen.

Succes!:thumb:

Bedankt Michael en anderen, voor jullie berichten.
Ik ervaar, welk programma je ook kiest, na het scannen dat enkele problemen worden opgelost maar niet de grote hap. Hiervoor moet je je registreren en een programma bij hun kopen ca, $30.-, dat ben ik voorlopig nog niet van plan zolang het ook zo nog goed gaat.
Als ik het nog tegen kom klik ik mijn vraag als opgelost aan.
Tot een volgende keer,
Gegroet,
Ko

Verschillende programma's vinden weer andere dingen in het register. Dus ze vinden niet allemaal hetzelfde of hetzelfde aantal.
Maar heb je mijn programmaatjes al geprobeerd?
Die zijn alle 3 100% gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan