Registratie code

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazovicpsv

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo,

ik heb een goed programma ontwikkeld. Nu wil ik dat er een registratie code wordt ingevoerd.

Alles gedaan, maar.... ik wil dat ie alleen de eerste keer om dat vraagt. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!!:thumb:

Volgens mij is dat niet zo ingewikkeld. Want je hebt in je programma ook een stuk code dat controleert of het programma geregistreerd is. Dat stuk code controleert de destijds ingevulde registratiecode.

Je roept dus dat stuk code (dat de registratiecode controleert) aan, en als hij terugkeert met een ongeldige code dan sprint je naar de routine waar je de gebruiker zijn/haar registratiecode laat invullen.

Volgens mij is dat niet zo ingewikkeld. Want je hebt in je programma ook een stuk code dat controleert of het programma geregistreerd is. Dat stuk code controleert de destijds ingevulde registratiecode.

Je roept dus dat stuk code (dat de registratiecode controleert) aan, en als hij terugkeert met een ongeldige code dan sprint je naar de routine waar je de gebruiker zijn/haar registratiecode laat invullen.

Sorry, maar ik snap er geen bal van.

Er moet toch wel een gewone code zijn die je het programma 1 keer laat gebruiken, en dat ie dan vraagt om code die ik dan mail?

Maak in je My.Settings de Boolean "Firstrun" aan (value = True)

dan controleer je of het de eerste keer is:
If My.Settings.Firstrun = True Then
'wat te doen als het de eerste keer is
Else
'als dit niet de eerste keer is
End IF

dan voeg je bijvoorbeeld aan de controle van de registratiecode toe:
My.Settings.Firstrun = False
dit is om ervoor te zorgen dat de registratieform niet meer verschijnt

Hoi,

Bij setting staat dit: (Bijlage)

Waar moet ik de code plaatsen? In het form? Dus Dubbelklik op form? Daar staat dit:
If My.Settings.FirstRun = True Then
MsgBox("Bedankt dat je dit programma wilt gebruiken.Om verder te gaan stuur je een mail met daaring vraag naar dit programma en ik stuur je gratis de code. Mail: janvandijke@live.nl")
Else
Me.Show()
End If

MAAR... Hij komt elke keer... En hoe kan ik het maken dat je niet weg kan klikken? Dat ie alleen maar op de voorgrond is. Dat je verder niets kan doen?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
MAAR... Hij komt elke keer... En hoe kan ik het maken dat je niet weg kan klikken? Dat ie alleen maar op de voorgrond is. Dat je verder niets kan doen?

ehm... met die code wordt alleen een messagebox weergegeven, en kun je het form gewoon zien.

Je maakt een nieuwe form aan, waarin je de code post:
If My.Settings.FirstRun = True Then
'hier de code waarmee je de registratiecode opvraagt
Else
'Form met programma starten
End If

Als dan de registratiecode succesvol is ingevoerd gebruik je de volgende code:
My.Settings.FirstRun = False

Jah, maar hoe maak je een MsgBox waarbij je nergens anders meer op kan klikken?
Zoiets dat ie altijd op de voorgrond staat.
Met een label en textbox.

Dat gaat niet met een MsgBox, die is om informatie weer te geven...

daarvoor gebruik je een form

Hoe doe ik dat je hem niet weg kan klikken en dat ie altijd op de voorgrond van alles is?

Kijk, ik heb als startup form form1. Nu wil ik, dat als die niet is geregistreerd, dat ie dan form9 opent. Nu opent ie eerst form1 en dan form9 pas.

Je zet Form9 als startup form en zorgt er in Form9 voor dat Form1 wordt weergegeven als het geregistreerd is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan