Registratie DLL via VB6 in Registry

Status
Niet open voor verdere reacties.

femda-punt-com

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2000
Beste,

Ik heb in VB6 een COM-addin (een DLL) voor MS Office gemaakt en met de <I>Package and Deployment wizard</I> keurig in een setup-programma opgenomen. Uitstekend allemaal, maar...

bij installatie wordt de DLL geregistreerd in de Registry in de sectie HKEY_CURRENT_USER in plaats van in de sectie HKEY_LOCAL_MACHINE. En heeft tot gevolg dat de COM-addin voor een andere gebruiker niet zichtbaar is.

Heb jij een idee hoe ik VB6 kan vertellen dat de COM-addin in de sectie HKEY_LOCAL_MACHINE geregistreerd moet worden?

Dank je voor je moeite.

<a href="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q190/2/12.ASP&NoWebContent=1">BUG: Add-Ins Only Visible to the User Who Installs VB</a>

Kan het ook in automatisch?

Beste Alex,

Dank je voor je supersnelle reactie.

Het artikel dat je aanbeveelt beschrijft het (min of meer) handmatig verplaatsen van de keys onder HKEY_CURRENT_USER naar HKEY_LOCAL_MACHINE. Zo heb ik het bij de klant ook opgelost.

Maar niet elke klant durf ik in de Registry te laten wroeten en ik wil niet bij elke klant langs. Daarom zie ik twee oplossingen.

De eerste is mijn vraag, nl. hoe kan ik de setup procedure aanpassen zodat de DLL meteen in de sectie HKEY_LOCAL_MACHINE terechtkomt.

Als dat niet kan of lukt, dan moet ik aan het werk voor mogelijkheid 2, nl een routine schrijven die de sleutel onder HKEY_CURRENT_USER verplaatst naar de goede sectie onder HKEY_LOCAL_MACHINE.

Ik zoek dus naar een antwoord op mijn vraag, hoe kan ik mijn setup-programma aanpassen.

kan niet in visual basic, want het programma start niet eens op als de key in het register er niet is toch !!??

dus dan zal je een register file moeten maken, dus een setup.reg, waar ze op kunnen dubbelklikken en die het toevoegt aan het register. Is echt niet omslachtig ofzo.

Of vind je dat te onproffesioneel ?

Beste Alex,

Een setup.reg - da's inderdaad een idee - simpel.

DLL ergens installeren, gegevens uit Registry exporteren en aanpassen - bestand bewaren als setup.reg.

Goed idee. Dank je.

let wel op dat er bovenaan REGEDIT 4 staat voor compatibility met windows 9x gebruikers ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan