• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Registratie nr naar rayonregio verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortex

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Beste experts,

Ik wil a.h.v. een lijst met registratienummers ( kolom E) welke gekoppeld staan aan een plaatsnaam een verwijzing maken naar welk rayon ( n,o,z,w,) ze toebehoren. Zie bijgevoegd document. Hoe krijg ik kolom f met daarin de rayonsplitsing N,O,Z,W?
Bijv. ( kolom E): CRN regnr beginnend met 632.xxx is altijd rayon N en 628.xxx is altijd rayon O?

Ik ben helaas nog maar een rookie op Excelgebied. Kunnen jullie mij helpen om kolom F te krijgen middels een bepaalde formule of filter?

dank,
Cortex

Bijlagen

Hartelijk dank en zo snel ook!

Nog één korte variate hierop: als in kolom E geen cijfers maar persoonsnamen staan. Hoe kunnen ze dan middels jouw formule ook naar een rayon worden verwezen?

alvast dank wederom!

Cortex

Zet in kolom "J" de namen, en verander de formule in kolom "F" in deze:
=VERT.ZOEKEN(E2;$J$1:$K$4;2;0)

Te gek!!! wederom bedankt.

Deze formule wil ik wekelijks gaan gebruiken bij een nieuwe query die ik naar Excel exporteer. Hoe kan ik deze formule ( naam naar rayon) dan wekelijks gemakkelijk toepassen?

Dit is écht mijn laatste vraag:-)

gr,
Cortex

Zet in kolom "J" de namen, en verander de formule in kolom "F" in deze:
=VERT.ZOEKEN(E2;$J$1:$K$4;2;0)

Beste expert,

Bovenstaande formule werkt niet. Ik heb als bijlage een nieuwe voorbeeld toegevoegd. Welke formule kan ik gebruiken dat namen in kolom e gesorteerd worden in kolom f in n,o,z,w?

alvast bedankt,
Cortex

Bijlagen

Mijn complimenten. Nu mijn prangende vervolgvraag:
Hoe breid ik deze database uit met nieuwe namen en rayons?
De formule begrijp ik niet helemaal

alvast enorm bedankt!

Groet,
Cortex

Breid de formule uit van =VERT.ZOEKEN(E2;Blad2!$A$1:$B$8;2;0) naar bv 100

Zo kun je door voor 100 namen in kolom A van Blad2.
En kijk eens in de Help van Excel hoe de formule werkt.
Daar kom je vast wel uit. ;)

Voortreffelijk, bedankt!!

Fijn weekend toegewenst.

Groet,
Cortex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan