Registratie systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeeshetBeest

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Hallo :D ,

Een vraagje, er is mij gevraagd een database te maken waar uitgeleende artikelen in kunnen worden opgeslagen en geregistreerd wie ze heeft geleend.

maar wat me niet lukt iets te maken waardoor een artikel (met het zelfde nummer) niet gelijktijdig aan 2 personen tegelijk uitgeleend wordt. dit moet dus niet mogelijk zijn. het moet wel zo kunnen zijn als een persoon het artikel weer inleverd het wel weer opnieuw kan worden uitgeleend.

zelf had ik gedacht een extra veld in te voegen dit bijvoorbeeld dat dan Ingeleverd? te noemen met als gegevenstype ja/nee. zodra een klant dan het artikel terug brengt dit op ja te zetten. maarzodra een klant een artikel komt lenen en je zou perongelijk een artikel selecteren waarbij het nog niet is ingeleverd (dus op ja staat) het niet mogelijk is deze te selecteren...

het klinkt denk ik ingewikkelder als het is... :P

iemand een idee hoe ik dit het beste maak? of iemand een ander beter/makkelijker idee?

ik zou ipv een ja/nee veld een datumveld gebruiken waarop het ingeleverd is
evenveel velden, meer informatie

en hoe kan ik dan instellen dat een artikel voor het is ingelverd niet nogmaals kan worden uitgeleend?

ik denk dat je een aantal tabellen moet maken

een tabel met de artikelen
een tabel met de personen
en een tabel met de uitleen

met een query kun je dan de gewenste info er uit halen.
heb ff een voorbeeldje gemaakt. zie bijlage

Bijlagen

thnx opgelost :)

Nu had ik nog een adndere vraag.. :P

is het ook mogelijk om net als vanaf het schakelbord een formulier vanaf een ander formulier te open in toevoegmodus? (dus met behulp van zo een opdrachknop ofzo :P)

ja zeker gooi een knop op je form en met de wizard die hij dan opstart kun je bijna je eigen vraag beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Die wizzard start hij inderdaad automatisch op maar maar de wijze dat hij het formulier opent kan ik niet kiezen.. als hij nu een formulier opent, opent hij het in bewerk modus.. maar ik moet het in Toevoegmodus hebben.. net als je op het schakeldbord kunt kiezen

acFormAdd

Als je in het ontwerp van de knop bij klikken kijkt zal er een gebeurtenisprocedure staan. Ergens staat daar: DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkcriteria, acFormEdit. Soms houdt het op bij stLinkcriteria! Jij wilt laten toevoegen dan zul je het laatste moeten wijzigen in acFormAdd. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan