registratie win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Hallo,

Ik heb een officieele win xp cd met key. Zijn er nou dingen waarop ik moet letten en/of wat zijn de voordelen. Heeft bv registreren zin?
 
Registeren heeft zin, je moet je wel aanmelden met je key zodat je niet met een tijdelijke versie hoeft te werken. Een geregistreerde versie kun je ook updaten.

Naam en adresgegevens doorgeven heeft geen enkele zin. Dus alleen aanmelden voor de key.
 
Registreren ja.
Heb je altijd ondersteuning van ms.
xp kun je maar vier keer installeren opdezelfde pc mocht een vijfde keer nodig zijn dan kun je terecht bij ms.

Dus wel registreren is mijn advies.
 
Geplaatst door Tiborv
Registeren heeft zin, je moet je wel aanmelden met je key zodat je niet met een tijdelijke versie hoeft te werken.

bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je hier precies mee? Wanneer is het een 'tijdelijke' versie als het van de zelfde cd komt?

xp kun je maar vier keer installeren opdezelfde pc mocht een vijfde keer nodig zijn dan kun je terecht bij ms. [/B]

Is dat echt zo? Hoe werkt dat dan?
 
Laatst bewerkt:
Als je niet registreert dan stopt XP er na een tijdje vanzelf mee, dan moet je registreren.
 
Dat geld dus voor de versie die ik er nu op heb staan??
Is dus een copy, houdt die er zo maar mee op????Op wat voor termijn?
 
Voor zover ik weet niet. Na hoeveel tijd zou ie dan stoppen?


ps: weet jij toevallig waarom ik niet op elke reactie een email krijg?
 
Geplaatst door martin van de mortel
Heee ik krijg ook geen e-mails meer al er een post is geweest.
Bovendien had ik hier toch een reactie geplaatst.
Is die eruit gehaald???? Zou namelijk wel kunnen :D
Ik niet zo vleiend over ons aller Bill :mad:

grinnik. Ik zal die post dan ook maar niet herhalen.

Die heb ik er uit gehaald. Er stond onzin in en het had niks met de vraag te maken net zoals wat je nu weer neergezet hebt
 
harmen__666 Hallo,

Ik heb een officieele win xp cd met key. Zijn er nou dingen waarop ik moet letten en/of wat zijn de voordelen. Heeft bv registreren zin?



harmen__666 Dat geld dus voor de versie die ik er nu op heb staan??
Is dus een copy, houdt die er zo maar mee op????Op wat voor termijn?


??
 
Ik heb nu een copy erop staan en heb net een officieele versie binnen. En voordat ik die wil installeren wilde ik eerst wat info.


Is toch duidelijk dacht ik.
 
Als je WinXP installeert, dan werkt hij maar 30 dagen. Zolang heb je tijd om te activeren. Dat is namelijk min of meer verplicht, tenzij je een Corporate version gebruikt (en dat mag je als particulier niet). Registreren is niet zinvol, behalve voor Microsoft.
Windows XP kun je best wel 100 keer op dezelfde PC installeren. Het enige dat je daarvoor moet doen is de registratiekode die je van Microsoft krijgt noteren en bewaren. Dan kun je die zoveel gebruiken als je wilt, mits je geen essentiële hardware wijzigt. In dat geval zul je een nieuwe code bij Microsoft moeten vragen. En ook dat zal normaal gesproken geen probleem zijn. Evenmin is het verboden om een normale Windows XP (geen OEM) versie op een andere PC te installeren, mits je hem van die eerste PC afhaalt. Microsoft zal dat (mits binnen het redelijke) gewoon accepteren. Die activering is namelijk niet om het legale gebruik onmogelijk of zelfs maar moeilijk te maken (wel een beetje lastig soms...). Hoewel niet zo erg succesvol was de boedoeling om het illegaal gebruik tegen te gaan.
 
Tanx voor je reactie.

Wat kan ik na die 30dgn verwachten? Niet dat het zover komt want ik ben druk met voorbereiden van de nieuwe installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan