registratienaam in software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Als ik programma's van office XP opstart zie ik bij:

het gebruikersrecht op dit product is verleend aan:

en dan staat er een - (streepje) , dit komt omdat de persoon die mijn computer heeft gëinstalleerd mijn naam had moeten invullen maar dat aan mij over wilde laten. Hoe kan ik dit aanpassen?

Groeten Luke

Ik denk dat het hetsimpelst is om ze gewoon te deinstalleren en te herinstalleren. Andere opties zie ik niet.:)

Is er wel. Ik neem aan dat er ook powerpoint opzit? Start deze en klik op extra>algemeen. Daar moet je je aanhef en naam enz. invullen. Als het goed is kun je dan bij alle office programma's jouw naam zien.
[ Ik heb office 2000, dus ik weet niet zeker of het bij XP ook werkt, maar denk het wel ]

Dat kun je het best via het register doen.
Kijk eens hier.
Ergens onderaan staat het volgende:

"Naam van eigenaar veranderen
Stel u koopt een gebruikte PC en u wilt de naam van de verkopende partij uit het systeem verwijderen en uw eigen naam en bedrijfsnaam opnemen. Dat doet u als volgt:

Open de Windows Register-editor via Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Klik in de Register-editor in het linkervenster op HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows NT > CurrentVersion. In het rechter deelvenster ziet u nu de waarden RegisteredOwner en RegisteredOrganisation staan met rechts de huidige gegevens.
Dubbelklik op RegisteredOwner en wijzig de gebruikersnaam.
Dubbelklik op RegisteredOrganisation en wijzig de bedrijfsnaam.
Sluit de Register-editor via het kruisje rechtsboven.
Herstart de PC. De gebruikersnaam en bedrijfsnaam zijn gewijzigd."

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb kortgeleden Windows en Office nog geïnstalleerd.
Tijdens de installatie van Windows moest ik mijn naam invoeren. Tijdens de installatie van Office alleen de registratiecode. Office haalt die naam dus blijkbaar gewoon uit het register.

Guus.

Ok dan.:) :thumb:

Maar die man die dat geinstalleerd heeft, kon dan toch geen naam invullen of weglaten?

Ik neem aan dat die man tijdens de installatie van Windows geen naam heeft ingevoerd, waardoor ook Office nu naamloos is.

Guus.

Geplaatst door James007
Maar dat kan niet volgens mij.:)
In de vraag staat dat er een streepje verschijnt op de plaats van de naam.
Dus zal die man een streepje hebben ingevuld. Je moet inderdaad IETS invullen, maar een streepje is voldoende.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Ik heb kortgeleden Windows en Office nog geïnstalleerd.
Tijdens de installatie van Windows moest ik mijn naam invoeren. Tijdens de installatie van Office alleen de registratiecode. Office haalt die naam dus blijkbaar gewoon uit het register.

Guus.

Nieuwere Office versies wel ja..

Vrijwel ALLES is via het register aan te passen.. Je moet alleen even weten waar en hoe.

Ik heb het veranderd in het register en in office zelf.
Hij doet het nu wel! :D

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan