registreren NIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Even een vraagje: ik heb nu NIS 2003. Die heb ik hier op meerdere pc's staan, Ook alleen NAV 2003 daaruit.
Ik registreer nooit iets, bij geen enkel prog trouwens.

Nu las ik dat de nieuwe NAV 2004 (en neem dus aan ook NIS 2004) niet langer dan 15 dagen werken als je NIET registreert.

Is dat zo?
En wat houdt dan dat registreren precies in?

nis 2004 hoef je niet te registreren hoor.
je moet het wel activeren net als xp dus.
maar heb je nederlandse versie hoeft je dat zelfs ook,
niet te doen.
ik draai nu al op norton internet security 2004 NL.
vandaar ik weet dat die vrij is van activatie.

groetjes virtuosa

O, da's heel fijn. Anders zou het een dure geschiedenis worden hè!

Bedankt voor je reactie!

Inderaad bij mij werkt hij ook perfect zonder te registeren alleen is XP wel weer trager geworden met al die beveiligingen.

kan iemand me eens uitleggen:

wat precies "activeren" is
wat precies "registreren" is
(of het verschil)
en wat er gebeurt als je dat (beide) niet doet?

Activeren is nodig omdat je anders geen updates kunt draaien.

Registreren wil zeggen dat je je bij (in dit geval) Norton aanmeldt als gebruiker van hun software. Activeren betekent doorgaans dat je een bepaalde unieke code in moet voeren die je alleen krijgt als je een legale (=gekochte) versie gebruikt.
Zelf heb ik het er niet zo op, en tot nu toe kan ik het prima omzeilen bij de meeste progjes.
Als je beide niet doet, kan een legale versie vervolgens dienst weigeren. Hetgeen ik nooit heb meegemaakt...
Met name registreren vertik ik, omdat ik geen zin heb me met emailadres bekend te maken bij bedrijven.

Juist Joep, dat was ook precies de reden dat ik nooit registreer. Daar heb je zelf verder ook geen enkel belang bij, alleen zij komen eea over je te weten.
Da's dus inderdaad zoals ik al dacht.

Maar dat activeren is dus andere koek, begrijp ik wel. Maar zoals virtuosa aangeeft hoeft dat bij NIS 2004 (NL) dus (nog) niet.
Want ik begrijp dat als dat verlangd wordt, je dàt dus wel moet doen om te kunnen updaten, wat bij NIS of NAV dus wel een vereiste is. Zal dan in de toekomst wel komen, zeker. En zou dat dan gaan betekenen dat ik voor elke pc dan een code moet aanvragen? à €...per pc?

Hier heb je mijn registratie op dit soort sites.

naam; Gijsbrecht van Aemstel
adres; Aan het IJ 1
postcode; 1000 AA
plaats; Amsterdam
e-mail; gijsbrechtvanaemstel@hotmail.com

Als e-mail kun je gewoon een fakehotmailaccount kiezen, maar ook een die je af en toe eens uitleest.

Wie doet je wat?

we denken er dus allemaal hetzelfde over...... fake adres of niet...

gelukkig maar dat het voorlopig allemaal nog zó kan!
:-)

bedankt voor jullie antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan