Registry entry is corrupted

• Onderwerp starter Onderwerp starter JWL-2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JWL-2

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Sinds ik voor mijn SoundMAx een nieuwe driver had geïnstalleerd krijg ik als ik het SoundMax instellingen paneel wil openen de mededeling"Registry entry is corrupted" en gaat er niks open.
Een poging om via een herstelpunt dit probleem op te lossen lukte niet. Na de SoundMax driver ge-delete te hebben en de oude geherinstalleerd deed het geluid het wel weer dat eerst ook weg was maar de Corrupted register entry mededeling is gebleven. Hoe kan ik dit probleem zonder een volledige WindowsXPprof. herinstallatie oplossen???
Suggesties welkom:thumb: ,
JWL-2

Weet je ook wélke registry entry niet juist is nu?
Indien ja, dan zou je die gewoon moeten proberen weg te gooien.
Mocht je daar nog problemen mee ondervinden, dan horen we het wel.

De melding zegt niet dat de registry niet klopt, slechts dat 1 sleutel en/of waarde niet correct is. Vandaar mijn bovenstaande suggestie.

Succes,

Tijs.

Corrupted registry entry

De fout melding slaat op mijn SoundMax driver neem ik aan omdat de melding zich alleen in de bestanden die daarop betrekking hebben voordoen. In eerste instantie was na installering van die nieuwe driver ook mijn geluid foetsie. Dat heb ik gelukkig door de-instaleren en de oude driver herinstaleren weer aan de praat gekregen maar de register foutmelding bleef staan en Windows verdomde het om gewoon een eerder (voor instalatie) herstelpunt te accepteren, wat ook erg vervelend is.
Groet,
jwl-2

Hoi !

Draai eens de de registry-cleaner van CCleaner: http://www.ccleaner.com/
(na installatie op " problemen " klikken.

Je krijgt de vraag of er eerst een back-up gemaakt moet worden; daar zou ik zeker voor kiezen.

Greetz,

Harry.

CCleaner

Beste Harry,
bedankt voor je advies wat betreft CCleaner maar ik gebruikte al Regcleaner en ook dat hielp niet. Ik heb welgevonden door een oud geexporteerd register naast het huidige te openen dat er in het nieuwe een hele sleutel is uitgevallen en die ga ik nu handmatig herstellen (nieuwe register ook exporteren en dan beiden naast elkaar bewerken via notebook) aannemende dat het probleem dan opgelost zal worden. ik zal het forum daar, ter lering, so wie so van op de hoogte houden.
Groet,
Jwl-2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan