Registry gecleand maar nu internet probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnietheman

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Ik heb hieronder een vraag gesteld om norton systemworks geheel van mijn computer te verwijderen. Dit heb ik gedaan, echter kan ik nu bepaalde sites maar half of voor een kwart openen. www.startpagina.nl zie ik alleen maar de kop. en www.fok.nl zie ik alles behalve de headlines. hoe kan dit? komt dit doordat ik een programmatje genaamd "j2re-1_4_2_03-windows-i586-p-iftw"heb gedownload en geinstalleerd om norton uit mijn registry te halen?

Please help

BVD

Volgens mij heeft dat j2re....... niks met norton te maken maar met een java vieuwer.

Arnie waar heb je dat vreemde programma gedownload?
Voor Norton verwijderen gebruik je de "uninstall" en vervolgens de verwijder tools van de site van Symantec.
Zeker niet andere programma's!

Groetjes
Falco

Dat programma heb ik op de site van symantec gedownload omdat ik voorheen norton had geinstalleerd maar later weer ge un-installeerd omdat ik foutmeldingen kreeg. Dus wou ik macafee installeren maar die gaf aan dat ik eerst norton moest verwijderen terwijl ik dat al handmatig had gedaan. Dus kreeg ik van een helpmij lid in een eerder door mij geplaatst bericht een link waar ik dmv dit programmatje te gebruiken norton uit mijn register zou worden verwijderd. Dit is ook gebeurd alleen krijg ik nu allemaal foutmeldingen. Macafee doet het niet meer, updates kan ik ook niet meer installeren. Macafee dmv software verwijderen lukt ook niet. Hyperlinks kan ik niet openen, mail via hotmail kan ik niet openen, startpagina opent niet etc etc.

Dit betekent toch hoop ik niet dat ik de gehele harde schijf weer moet formateren en windows opnieuw moet instaleren? Wie kan mij helpen?

BVD

Hoi Arnie,
Ik kan bij Symantec geen programma vinden met dat “j2re…nog wat”.
Op de link dat jij plaats staat een beschrijving hoe je handmatig NSW 2004 van je PC kan verwijderen. Om nog extra een en ander uit het register te verwijderen zit ook een download bij maar dat heeft een andere naam.
Het zou handig zijn om te weten welke foutmeldingen je exact krijgt. Dus, indien mogelijk, ietsje meer details dan: ‘ allemaal foutmeldingen’.
McAfee verwijderen is nog moeilijker dan Norton (dacht ik).
Bij jou andere posting schrijf jij dat deze problemen zijn ontstaan sinds gistermiddag.
Jij gebruikt XP (heb je alle updates + SP1 ook?), Dus je kan gebruik maken van de optie systeem herstel. Dus je zou de PC terug kunnen zetten, bijv. 2-3 dagen terug.
Voordat jij de problemen kreeg, werkte je antivirus wel goed? Dus was jij 100% virusvrij?

Groetjes
Falco

Hoi falconetti.

Dat programma komt van die link van symantec. Hoe kan ik met XP teruggaan naar 2 á 3 dagen terug? Want dan is het probleem opgelost lijkt mij. De foutmeldingen die ik krijg zijn dat ik javascript niet goed heb geinstalleerd of ik kan bepaalde links niet openen.

Als ik XP naar 3 dagen terug kan brengen is volgens mij alles opgelost. Dan laat ik gewoon alles zoals het was.

Graag je reactie wat het beste is

Alvast bedankt

Hoi Arnie,

Ik hoop dat je engels redelijk is voor deze link van Microsoft (systeem herstel):
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;306084
Waar het op neer komt: Start\Programma's\Bureau-acccessoires\Systeem werkeset\Syteem herstel.

Omdat, zo te zien, je problemen hebt met Internet en Java je zou ook het volgende nog kunnen doen=
1 -Java erop zetten. Je moet dan (uit het lijst) versie J2SE v1.4.2_03 JRE voor 32/64 bits Windows moeten hebben. Hier: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html
2 -Mogelijk is IE beschadigd. Normaal heeft IE een herstel functie. Je gaat naar het software lijst in de Configuratiescherm. Je klikt in dat lijst op IE en vervolgens op Toevoegen/Verwijderen. Als het goed is krijg je een nieuwe venster met o.a. de mogelijkheid voor herstel. Dan kies je dat + O.K. Als het niet goed is dan krijg je deze optie niet en dan moet je stoppen.

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan