Registry_error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fawkes

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
36
Hallo,
Zoonlief drukte tijdens een overbezet chatuurtje per ongeluk op een gestuurde link.:mad: Waarschijnlijk zoiets als Pic1234(1)(1).exe. Hij drukte van schrik met een noodstop zijn pc uit, haalde internet eraf om opnieuw op te starten en toen: niks.:eek:

Pc start steeds opnieuw op, wil niet in safe mode opstarten. Dus XP cd erin. Vervolgens kom ik in het scherm Windows set up. F2 (automatisch herstel), Installatie Windows en Herstel C: geven alle drie hetzelfde resultaat: registry_error.
stop: 0x00000051 (00000001, E10D6B60, 0137E000, 0000001D6)

Is hier nog iets aan te doen:confused:
 

Bedankt Bandit voor deze link. Echter, ik had die al gelezen en doorgewerkt voor ik de post plaatste (sorry dat ik dat er niet bij vermeldde). die thread is van 2004 en alle vermelde links zijn niet meer bereikbaar. Het houdt bij mij op als ik bij de recovery console wil komen, want daar krijg ik dus ook de registry_error. Ik kan weet niet of ik op een andere manier ook een chkdsk kan draaien... of dat ik ergens iets verkeerd doe (zeer goed mogelijk!):shocked:
 
Ik dacht ze allemaal al gehad te hebben...:p Als ik hier kijk, kun je het probleem zien: Ik krijg de registry_error na het tweede plaatje. Dus ik kan de partitie niet verwijderen, cq erbij komen. Het derde scherm wil ik in principe naar toe, maar ik ga direct naar de gebruikersovereenkomst (plaatje 5), waarna opnieuw de registry_error. Als ik hier lees, lijkt het om hetzelfde probleem te gaan, maar ik heb geen 2e harde schijf. Het advies van Pasja kan niet uitgevoerd worden omdat ik dus niet bij het bewuste scherm kan komen. confused:
 
Laatst bewerkt:
Heb heel effe geduldt,is een vervelende foutmelding.

Misschien komt @LangePier of @dnties nog langs die zijn daar beter mee op de hoogte.
 
In ieder geval bedankt Bandit voor je (super!) snelle reacties. :thumb: Ik zal geduld hebben en anders is het naar de winkel voor een harde schijf.......
 
In ieder geval bedankt Bandit voor je (super!) snelle reacties. :thumb: Ik zal geduld hebben en anders is het naar de winkel voor een harde schijf.......

Is het dan de bedoeling om Windows weer opnieuw te installeren????
 
Kun je de schijf ook, in een andere pc erbij hangen? dan kun je daar een chkdsk draaien, vanuit diskmanagement, daar de beide opties gebruiken, systeem en oppervlak controlle, en/of een restore point terug zetten, volgens deze tutorial.

Wel alle mapoties zo zetten, dat alles wordt gezien, qua systeemmappen en bestanden.

Als het register niet goed is, zou je wel een herinstall kunnen doen, ik denk dan ook, dat er meer aan de hand is, een schijffout dus.
 
Beiden (opnieuw) bedankt voor het snelle antwoord.
@ Bandit123: De link die je gaf zou uitstekend zijn, echter ik kan niet in het partitie-formateergedeelte komen. De cd wil direct installeren, waarna register fout. zie ook mijn vorige post.
@ Lange Pier: ik zou al dolblij zijn met een herinstall. Echter, dat lijkt ook niet te werken.
Bij een andere pc erinhangen..? Euh...en toen was je me kwijt. Weet je zeker dat je me door dat proces wilt heenpraten?

Als ik het goed begrijp zou een reinstall moeten gebeuren via de XP cd, toch? Tenzij ik inderdaad iets vergeet, cq verkeerd doe:
De XP cd in de dvd drive.
Snel op knop drukken als de vraag komt of ik via de cd wil opstarten. De cd start op.
Ik krijg drie opties: installeren XP, repareren, afsluiten. Bij alledrie krijg ik vervolgens de registrymelding. Ook de F2 functie (automatisch herstel) geeft dezelfde melding. Ik kom dus helemaal niet in de herstelconsole.
 
Heb je systeem herstel nog geprobeerd.
 
Ik heb in principe alle bovenstaande stappen ondernomen en zie nog maar één oplossing: het advies van Lange Pier om de schijf te laten testen. In mijn gewoonte om een en ander zelf op te lossen, was het mij ontschoten dat ik nog minimaal een jaar garantie zou moeten hebben. Daarom breng ik de kast zo even naar de winkel. Zodra ik de diagnose weet laat ik die uiteraard weten. ;)
 
Nou Lange Pier: je zat in de goed hoek hoor. Memtest wees uit dat het geheugen stuk was. Dus 512 nieuw erin. Nu geeft Corsair levenslang garantie. En vervolgens bleek ook de harde schijf het begeven te hebben. 160 GB. Ik ben bijzonder blij met mijn keuze voor een extra garantie van 3 jaar. Inclusief arbeidsuren heb ik die kosten er inmiddels drie keer uit.

Alle meedenkers bedankt voor de input: dit viel niet anders op te lossen. Ik ga nu op zoek naar een goede Ghost versie...om eventuele probs in de toekomst sneller te kunnen herstellen, want uiteraard moet ik nu alles opnieuw installeren.

Bedankt voor alle reacties:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan