RegistryBooster van Uniblue

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeRaBre

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Beste lezer,

Ik heb al enige tijd RegistryBooster (van Uniblue?) in gebruik, zelfs tegen betaling, maar dat weet ik niet zeker.
Het lijkt een betrouwbaar middel om het register correct te houden.
De laatste tijd word ik geplaagd doordat ik bij het starten van mijn laptop door RegistryBooster verplicht wordt de registerscan te doen. Ik moet ja of nee kiezen o.i.d. Als ik dan nee kies sluit het programma weer en kan ik gewoon werken.
Vraag 1: hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het opstarten deze RegistryBooster-vraag niet wordt gesteld?
Bovendien kwam ik doordat ik googlede over dit probleem op Security.nl; op deze site werd RegistryBooster als gevaar voor de veiligheid van je pc betiteld.
Vraag 2: Is deze info waar? Of is Security.nl zélf onbetrouwbaar?

groet

Ik ken dat programma niet maar waarschijnlijk zal hij er niet meer om vragen als je dat scannen bij het opstarten een keer laat uitvoeren.
Wil je dat niet dan kun je met MSCONFIG in het Opstarten blad kijken. Daar staat het waarschijnlijk in en kun je het uitvinken.

Heb dat programma ook. Doet zijn werk goed.

Er zijn een paar dingen die automatisch met de pc mee opstarten m.b.t. Registry Booster.

Die zijn terug te vinden in AutoRuns
[Indien Vista of Windows 7: downloaden en dan rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"]

Bijv. is er een Run entry en ook een geplande taak ("Tasks") entry voor Uniblue. Die kun je uitschakelen door het vinkje ervoor weg te halen.

M.b.v. msconfig kun je de Run entry weghalen, maar niet de geplande taak, vandaar dat ik hier even AutoRuns aanbeveel voor acties.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan