registrykey niet te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

ik zit met een probleem waar ik mij een beetje zorgen om maak.
Sinds een tijd start mijn pc erg traag en staat dan gewoon seconden vast op 100% processorgebruik. Ik kan niet achterhalen waar dit vandaan komt.
Scanners geven niets aan, dus heb ik een rootkit scanner laten draaien.
Deze geeft niet echt een rootkit aan, maar waarschuwt dat er 2 registry keys niet te lezen zijn, nl :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Perflib\009
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Perflib\013

Ik ben daarna eens regedit ingedoken en ik kan de waarden ook niet lezen (op mijn andere pc's overigens wel)

Sterker nog: ik kan dit ook niet als administrator en ik kan de machtigingen zelfs niet aanpassen. Ik krijg de melding "Kan niet bewerken: er is een fout opgetreden bij het lezen van de inhoud van de waarde"
Ik kan de sleutel verder ook niet exporteren en zo uitlezen en zelfs niet verwijderen.

Missschien maak ik me wel druk om niets, maar ik vind het nogal verdacht dat er bepaalde zaken zelfs niet als administrator te lezen zijn en waar zelfs het admin account niet in staat is om rechten aan te passen.
Vooral omdat ook Sophos antirootkit de inhoud van deze 2 regkeys niet kan lezen.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken.

edit; Ik heb het overigens zowel normaal als vanuit de veilige mode geprobeerd, beide met hetzelfde resultaat.

Laatst bewerkt:
Ik zou een systeem herstel overwegen en dan eerst naar een datum waar het nog geen probleem was en anders een herstel installatie vanaf de Windows installatie disk.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
@Edmoor ik heb niet al te goede ervaringen met herstelinstallaties, en al helemaal niet op systemen waar erg veel software op geïnstalleerd is. Ik doe dat het liefste als een laatste redmiddel en als ik ook zeker weet dat er iets schadelijks inde pc zit.

Dorado, ik heb het programma gedownload. het probleem is dat van de betreffende keys ook geen backup gemaakt kan worden of export. Alleen van de complete registry kan ik een backup maken, maar dat zal waarschijnlijk niets oplossen.
Ik denk dat ik maar voor de zekerheid een Ghost image maak en dan inderdaad met RegASSASSIN de sleutels verwijder (even vooropgesteld dat dat lukt). Dan heb ik in ieder geval een complete backup voor het geval de pc niet meer start. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan