RegMechanix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plan-1130

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Nou, verwacht er niet te veel van hoor, ik ben net begonnen met BATCH en wil graag showen wat ik al kan. Deze is zo gemaakt dat hij op iedere computer zou moeten werken.
Het is een volkomen veilig programma, zolang je zelf niet al te veel rotzooid met de gemaakte *.reg bestanden.
Even de inhoud van het .nfo bestandje:

Code:
[B]Wat hij kan:[/B]
RegMechanix is eigenlijk bedoeld om de Register beveiliging te omzeilen.
Windows kan namelijk regedit.exe blokkeren, maar zodra je hem vernoemd heeft het geen effect meer. Ook kun je in windows er voor zogen dat je niet in de windows directory kunt komen, tenminste, niet in explorer ;) 
Op deze manier wordt het register wel heel toegankelijk.

RegMechanix komt met 2 functies: add en extract. Beide komen ze met 2 opties, met en zonder omzeilen van beveiliging.
Voor de functie [U]add[/U] wordt alleen het opgegeven reg bestandje stil toegevoegd aan het register.
Voor de functie [U]extract[/U] worden Software\Windows NT en Software\Windows\CurrentVersion (HKEY_CURRENT_USER én HKEY_LOCAL_MACHINE) uit het register geplukt, de plek waar de meeste beveiliging en security van windows in gedefinieerd is.
De resultaten worden opgeslagen in de bijbehorende bestandjes in dezelfde map als dat RegMechanix.bat staat.

[B]Wat kun jij er mee:[/B]
Je kunt met de juiste aanpassing er voor zorgen dat je volledige toegang hebt tot Configuratiescherm, waar je een administratieve account kunt aanmaken, en je zo meester van het netwerk kan worden.
Ook als je het wat minder rigoreus aanpakt kun je jezelf toch iets meer de ruimte geven.
Je zou bijvoorbeeld als enige in de klas op school, of als enige van je collega's op het werk een leuke achtergrond op jou accountje hebben.
Iets anders wat je zou kunnen doen, is het weer bruikbaar maken van Taakbeheer, waarmee je elk bespioneer process kunt uitschakelen. Op die manier kan er niemand bij je meekijken.

[B]Waar is hij voor:[/B]
RegMechanix is geschreven om de zwakheden van (een )windows( netwerk) aan de kaak te stellen. Het is dus niet de bedoeling dat je eens even gaat huishouden bij jou op school of op het werk. Ik neem GEEN verantwoordelijkheid voor enige schade veroorzaakt met dit programma.

FAQ:

Q: Heb je hem echt zelf gemaakt?
A: Ja

Q: Hoe oud ben je?
A: 16

Q: Hoe kan ik je daarin vertrouwen
A: Moet je zelf weten, het is gewoon zo. :)

EDIT: Een kleine update: hij kan nu wel de Windows NT directory extracten, en de nfo is wat opgeleukt + vertaald

Bijlagen

Laatst bewerkt:
krijg een alsmaar doorlopende error: opdracht of bestandsnaam is niet geldig
win98se
geopent vanuit ultimatezip.

lollige zei:
krijg een alsmaar doorlopende error: opdracht of bestandsnaam is niet geldig
win98se
geopent vanuit ultimatezip.
Vanaf wanneer en hoevaak krijg je die error?

Het kan misschien helpen om het .bat bestandje eerst ergens naar te extracten alvorens het te openen.

Wat je ook kunt doen is, je opent MSDOS Prompt (command prompt):
Daar typ je:
ECHO OFF, [Enter]
(geeft geen output)
ECHO %WINDIR%, [Enter]
(geeft de windows map, check even of die klopt)
SET /p _naam=Wat is je naam?, [Enter]
(stelt de vraag hoe je heet, en wacht op input)
Als een van beide het niet doet, of als ze het beide niet doen, zou je dat dan hier willen posten? Misschien dat ik een update kan uitbrengen die dat fixt.

mvg, Sander

Windows XP heeft NTFS beveiliging, als deze aanstaat dan kun je met dit programmaatje echt geen aanpassen doen.... En hoezo het neterk overnemen, zoals je in de omschrijving zet???

Het programmatje kopieëerd regedit.exe en vernoemd het, als er dus wordt gekeken of regedit.exe wordt gedraaid, kun je regedit alsnog draaien. (dit werkt inderdaad niet met NTFS beveiliging, maar 1 op de 2 keer staat dat niet aan op een netwerk...)
Op deze manier kun je "Gebruikersaccounts" enabelen in je configuratiescherm (*.cpl bestandjes zijn geblockt o.i.d.) en jezelf dus een Administrator account gunnen voor de computer waar je op zit, en dan is het een kwestie van tijd voordat je ook op het netwerk een administrator account neemt of gewoon administratorrechten op je eigen.
Ik heb het al eens uitgeprobeert en het is me gelukt, of het overal werkt is een tweede.
Er staat ook in de beschrijving dat ik er net mee begonnen was, en als ik er echt veel om had gegeven had ik al lang een update uitgebracht maar dat heb ik niet, dit is een oeroude thread en ik dacht dat hij al lang vergaan was, i.v.m. beschikbare ruimte op de helpmij.nl server(s).

Ik ben er trouwens wel achter gekomen dat hij inderdaad niet overal werkt, omdat er soms een key in het register staat waar het programma regedit zelf naar zoekt, en dus ook na vernoemen niet wil draaien. Dit probleem is niet te verhelpen met BATCH, maar in Visual Basic is dit heel makkelijk te verhelpen. Met Visual Basic kun je de AdvAPI library aanroepen en op die manier de no-regedit functie van windows omzeilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan