Nou, verwacht er niet te veel van hoor, ik ben net begonnen met BATCH en wil graag showen wat ik al kan. Deze is zo gemaakt dat hij op iedere computer zou moeten werken.
Het is een volkomen veilig programma, zolang je zelf niet al te veel rotzooid met de gemaakte *.reg bestanden.
Even de inhoud van het .nfo bestandje:
FAQ:
Q: Heb je hem echt zelf gemaakt?
A: Ja
Q: Hoe oud ben je?
A: 16
Q: Hoe kan ik je daarin vertrouwen
A: Moet je zelf weten, het is gewoon zo.
EDIT: Een kleine update: hij kan nu wel de Windows NT directory extracten, en de nfo is wat opgeleukt + vertaald
Het is een volkomen veilig programma, zolang je zelf niet al te veel rotzooid met de gemaakte *.reg bestanden.
Even de inhoud van het .nfo bestandje:
Code:
[B]Wat hij kan:[/B]
RegMechanix is eigenlijk bedoeld om de Register beveiliging te omzeilen.
Windows kan namelijk regedit.exe blokkeren, maar zodra je hem vernoemd heeft het geen effect meer. Ook kun je in windows er voor zogen dat je niet in de windows directory kunt komen, tenminste, niet in explorer ;)
Op deze manier wordt het register wel heel toegankelijk.
RegMechanix komt met 2 functies: add en extract. Beide komen ze met 2 opties, met en zonder omzeilen van beveiliging.
Voor de functie [U]add[/U] wordt alleen het opgegeven reg bestandje stil toegevoegd aan het register.
Voor de functie [U]extract[/U] worden Software\Windows NT en Software\Windows\CurrentVersion (HKEY_CURRENT_USER én HKEY_LOCAL_MACHINE) uit het register geplukt, de plek waar de meeste beveiliging en security van windows in gedefinieerd is.
De resultaten worden opgeslagen in de bijbehorende bestandjes in dezelfde map als dat RegMechanix.bat staat.
[B]Wat kun jij er mee:[/B]
Je kunt met de juiste aanpassing er voor zorgen dat je volledige toegang hebt tot Configuratiescherm, waar je een administratieve account kunt aanmaken, en je zo meester van het netwerk kan worden.
Ook als je het wat minder rigoreus aanpakt kun je jezelf toch iets meer de ruimte geven.
Je zou bijvoorbeeld als enige in de klas op school, of als enige van je collega's op het werk een leuke achtergrond op jou accountje hebben.
Iets anders wat je zou kunnen doen, is het weer bruikbaar maken van Taakbeheer, waarmee je elk bespioneer process kunt uitschakelen. Op die manier kan er niemand bij je meekijken.
[B]Waar is hij voor:[/B]
RegMechanix is geschreven om de zwakheden van (een )windows( netwerk) aan de kaak te stellen. Het is dus niet de bedoeling dat je eens even gaat huishouden bij jou op school of op het werk. Ik neem GEEN verantwoordelijkheid voor enige schade veroorzaakt met dit programma.
FAQ:
Q: Heb je hem echt zelf gemaakt?
A: Ja
Q: Hoe oud ben je?
A: 16
Q: Hoe kan ik je daarin vertrouwen
A: Moet je zelf weten, het is gewoon zo.

EDIT: Een kleine update: hij kan nu wel de Windows NT directory extracten, en de nfo is wat opgeleukt + vertaald
Bijlagen
Laatst bewerkt: