regulier of widescreen verhoudingen beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Nu wil ik een nieuwe of in ieder geval een andere laptop kopen en zijn er in de tussentijd veel laptops met een widescreen beeldverhouding. Ik heb een ouderwetse 3:4 verhouding met een diagonaal van 14 inch. Om dezelfde hoogte te houden bij widescreen zou ik naar een diagonaal van 17 inch moeten. Dat is niet meer handig als mobiel systeem. Breed is wel handig voor spreadsheets maar niet voor tekst.
Een 14 inch widescreen komt bij me over als een klein scherm.
Wat is een redelijke diagonaal voor tekst op een widescreen. Volgens mij kan je de MS office taakbalken ook vertikaal aan de zijnkant zetten toch?

Wat zijn de ervaringen van mensen die zijn overgestapt van 3:4 naar 9:16 en hoe ervaren jullie het minder hoge beeldscherm?

Muman

Schermen met ouderwetse verhoudingen zijn er tegenwoordig niet meer. Het is misschien even wennen dat je iets meer ruimte in de breedte hebt, een nadeel is er niet (echt). Ik weet niet welke resolutie je op dit moment gebruikt?

dat klopt dat de nieuwe laptops allemaal een 9:16 verhouding hebben. en dus wordt de hoogte minder bij een gelijkblijvende diagonaal.
Mijn huidige resolutie is 1024x768. Ik heb een 2de handsje op het oog (hp6910p) met die wide screen verhouding en die heeft resolutie 1280x800. Maar resolutie zegt niets over de afmetingen van het beeldscherm hooguit of ik een bril nodig heb, toch?

Muman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan