Reigster problemen en foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Een tijdje geleden had ik problemen met het krijgen van een internetverbinding. Dat probleem is opgelost maar toen ik aan prutsen was had ik ook microsoft .Net framework 1.1 van mijn pc gegooid omdat ik 2.0 al had. Ik weet niet of dit de reden is maar ik heb al een paar keer gehad dat programma's vastliepen. Ik heb ook wat in de registers lopen klooien, ik had een backup daarvan gemaakt maar omdat ik eerst dacht dat alles goed ging. Heb ik die weggegooit. Sindsdien krijg ik foutmelding zoals in het bijgevoegde bestandje. Ik heb gezocht naar programma's die het register fixen maar daar moet je allemaal voor betalen. Weet iemand hoe ik deze problemen op kan lossen? De freetrials van registerdocters en zo gaven wel aan dat mijn registers vol met rommel en fouten zitten. Misschien hoort dit wel zo maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want al die foutmeldingen heb ik liever niet en ook hoop ik dat verschillende programma's daarna niet meer vastlopen.

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    28,7 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
:confused: Hmm

de eerste melding is van Excel, ga daar eens naar de help button in office en kies voor "Detect and Repair" (detecteren en repareren) dan wordt Office misschien gerepareerd..

CLI.exe is van je video kaart, installeer een nieuwe drivers voor je graphics, maar in principe heb je die cli.exe niet nodig dus die zou je waarschijnlijk via start uitvoeren - msconfig - opstarten(klik) en daar cli.exe uitvinken..
:)

ps. download eens de gratis CCleaner en scan daarmee naar fouten en laat die fixen..
Je hebt voor dat soort (foutjes) geen software nodig die je moet betalen..

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik kom er niet uit in wat ik moet doen om die meldingen in excel weg te krijgen. Misschien doe ik iets niet goed. Ik krijg in ieder geval nergens in help iets vinden als ik op detecteren en repareren zoek. Die melding van excel krijg ik trouwens 4 keer.
Ik heb de driver voor mijn video kaart opnieuw geinstalleerd, die vorige melding is nu weg maar heb er een nieuwe voor in de plaats. Zie meegestuurd plaatje.

Bijlagen

• naamloos2.JPG
    naamloos2.JPG
    18,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
O ja, de driver die ik heb geinstalleerd is Install display drivers (Radeon x800 series). Dit installeerde ook framework .net 1.1. Dus het had misschien toch daar iets mee te maken dat ik het verwijderd had. Nu alleen nog de andere foutmelding. Dat van excel, zit dat in excel of moet ik ergens anders zoeken?

Laatst bewerkt:
Als de software van je videokaart automatisch framework mee-installeerd dan is deze software met behulp van framework geschreven en kan niet zonder dat functioneren.. Framework is ook gewoon legitime software van microsoft en steeds meer programma's hebben dat tegenwoordig nodig.
Installeer alles weer opnieuw ook framework en ga daarna naar de windows update site en kijk of er (framework) updates nodig zijn...

Bij Configuratie scherm software kan je bij office kiezen voor Aanpassen/verwijderen klik daar eens op en kijk of je daar bij de setup een reparatie optie krijgt.. Zo niet moet je Office gewoon eens opnieuw installeren..

Ga ook eens kijken bij de Office update site (wordt door heel veel mensen vergeten) http://office.microsoft.com/officeupdate/mainCatalog.aspx

Dan zal je wel van die meldingen af zijn.. :confused:

:)

Ik heb de software van de videokaart opnieuw geinstalleerd en die ander melding dan die van excel is nu ook weg. Ik kreeg bij het afsluiten van mijn pc ook altijd heel kort een melding maar die kon ik niet kopieren, ging te snel weg. Die is nu ook weg.

Ik heb bij de installatie van office kon ik niks repareren. Ik kan andere excel bestanden wel gewoon openen. Alleen bij het opstarten krijg ik dus 4 keer die melding. Er waren geen updates voor office. Denk je dat het opnieuw installeren van office enig nut heeft?

Laatst bewerkt:
Vreemde zaak :confused: als je die melding alleen maar krijgt bij het opstarten, dan staat er waarschijnlijk iets in de opstart map van alle programma's of bij "start - uitvoeren - msconfig - opstarten" dat met iets excel te doen heeft maar daar niet meer staan moet.. Kijk daar eens en vink alles uit wat niet nodig hoeft op te starten met windows of verwijder de snelkoppeling uit de opstart map..

Verder zou ik het ook niet weten.. :)

Ik heb alle excelbestanden op mijn pc bekeken en die kunnen allemaal geopend worden. Ik heb wat zaken aan en uitgeschakeld bij het opstarten maar hielp niks. Ik krijg nu ook weer de melding GPRVblabla of zo. Die ik dus eerder ook al kreeg. Enig idee waar die van is? Ook krijg ik weer die melding die ik bij het afsluiten krijg. Staat iets van werkstation niet afsluiten of zo. Ik heb een paar plaatjes meegestuurd van wat ik uit kan zetten. Misschien weet iemand waar het aan kan liggen.

Bijlagen

• naamloos3.JPG
    naamloos3.JPG
    71,6 KB · Weergaven: 13
  • 4.JPG
    4.JPG
    66,8 KB · Weergaven: 26
  • naamloos5.JPG
    naamloos5.JPG
    63,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Ga maar eens hier op dit forum en plaats een hijackthis logje..
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php?

Wordt er gekeken door iemand of je spyware of virussen hebt, je hebt namelijk een paar onbekende en dubieuze opstart vermeldingen.. Stel daar gelijk de vraag wat eventueel van de veilige opstarts uitgeschakeld kan worden (zijn er ook wel een paar).. Sla je 2 vliegen in een klap :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan