reikwijdte 802.11n standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

BellaBella

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hooi,

Heb een uurtje "gegoogled" om uit te vogelen wat nu het max. aan meters is dat de 802.11n stadaard dekt? Op dit moment heb ik een linksys wrt54 G routertje en dito kaart, maar het bereik boven op de 2de verdieping is niet echt jofel. Overstappen naar 802.11n, is dit een mogelijkheid?

Weet iemand anders een site waar dit wordt uitgelegd en vermeld??

Groetjes

Bella

Ik denk dat dat vooral afhangt van de omgeving en de sterkte van het signaal.
In principe is de reikwijdte van 802.11n oneindig, zolang als je zender maar krachtig genoeg is. Heb je in je huis betonnen vloeren, dan zal dit de reikwijdte drastisch beperken.
Daarom zal niemand je een bepaald bereik garanderen.

Je kan wel stellen dat het bereik groter is dan een 802.11g.
Dus als je nu boven al een beetje signaal hebt, zal dit in ieder geval beter worden met een 802.11n.

Als je overstapt naar de n standaard, moet je dit aan twee kanten doen. Dus zowel de router als kaart in de computer. Maar dan de reikwijdte, dat zal ongetwijfeld beter zijn dan met je een G set. Maar er is nog geen garantie dat dit bij jou thuis DE oplossing is. Neem als voorbeeld een lamp die je door getint glas op 20 meter afstand nog net kunt zien schijnen. Zet dan een schijnwerper neer en schat dan het resultaat. De onbekende factor in deze is het getinte glas. Je kunt dus nooit zeggen dat de n standaard altijd 100 meter zal halen. Het blijft afhankelijk van de situatie ter plekke. Heb je alles in de meterkast hangen, dan kun je al veel last hebben van alle electromagnetische straling en metaal dat zich daar bevindt. Soms wil een richtantenne helpen (biquad), deze heb ik bijvoorbeeld zelfgemaakt en voldoet prima. (kijk maar eens bij mijn Systeem door te klikken op mijn nickname) Maar ook het simpelweg verplaatsen van de router kan helpen of zelfs het verdraaien van de antenne.

Laatst bewerkt:
Hooi,

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga hiermee aan de slag en hopelijk heb ik binnenkort beter internet boven :)

groetjes
Bella

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan