Reinigen printerkop Epson Stylus Color 740

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits Steen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,
Ik heb een ongelukje gehad met de zwarte cartridge van mijn Epson printer. De cartridge is gaan lekken bij het plaatsen.
Helaas heb ik dat pas later ontdekt.
Ik heb er een nieuwe cartridge in gedaan, maar de zwarte inkt doet het niet.
Van een collega hoorde ik, dat de printerkop gereinigd kan worden in wat water. Maar ik weet niet, hoe ik deze moet verwijderen.
(Ik heb al in eerste instantie geprobeerd te reinigen d.m.v. het reinigingssysteem van Epson, echter dat lukte niet.)
Wie kan mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank.

Frits Steen

ehh,

ik heb een 760 en volgens mij is die qua kop gelijk aan de 740.

Volgens mij HEEFT / HEBBEN de 740 / 760 geen "vaste" printkop (elke cardtridge IS een printkop) Vaak genoeg op de reinigingsknop van je printer drukken (een keer of 8) zou moeten volstaan.............

mischien een heel stomme opmerking van mij maar tis ervaring :) Heb je het plakbandje van de nieuwe cardridge wel verwijderd ? Heel erg genant als je bij de winkel terugkomt en ze wijzen je daar op , echt :)

en wat het verwijderen betreft:

volgens de handleiding mag je niet doen wat ik zo dadelijk ga schrijven omdat het "schade aan de printer" kan toebrengen, maar het is de enigste manier om het ding uit het bakje te krijgen. Als je het doet, doe je het dus op "eigen risico", maar wees gerust, ook ik heb dat al een keer of 4 gedaan en mijn printer werkt nog steeds perfect.

Doe de kap omhoog zodat je het binnenste van de printer kan zien. Zet hem aan en houd je vingers bij de stekker, op het moment dat het "bakje" links is (op de plaats waar je dus het dekseltje kan openen) trek je als de sodem**ter de stekker eruit. Het bakje staat dan precies op de juiste plek.
Verwijder de cartridge en reinig hem desgewenst met water. (Dat dat kan / mag, weet ik trouwens niet !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan