Reinstall windows xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter anIC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

anIC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Beste forumleden,

Ik heb een probleem, mijn pc werkte voor de reinstall helemaal goed, ik wilde alle rotzooi kwijt die ik door de jaren verzameld heb. Gewoon een frisse start zegmaar. Met een schone lei beginnen.
Ik heb alle data van mijn hardeschijven gewist, Windows opnieuw geinstalleerd, het werkt allemaal goed, maar nu komt ie.... ik kan geen verbinding maken met internet, het icoontje rechts onderin zegt "verbonden" maar vervolgens kan ik niet op internet. Ik ben nu al een aantal dagen naar een oplossing aan het zoeken maar ik krijg het niet opgelost. Ik heb de wizzard van netwerk doorlopen die standaard op windows staat maar vervolgens veranderd er niets.
Ik "denk" dat het komt omdat de computer geen ip adres heeft/krijgt... wanneer ik druk op -> Start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig : dan komt er helemaal niks! En wanneer ik "ipconfig /renew" doe hetzelfde.
De software die bij de router hoort is goed geinstalleerd, de netwerk kaart is verbonden en werkt naar behoren, ik weet verder niet wat ik kan doen.
Het leuke is, wanneer ik de cd van ubuntu (linux variant) opstart, dan werkt het internet wel zoals het hoort! Dan is er niets aan de hand
Heeft iemand een idee hoe dit kan?? Plz help me.
Ik zit nu met een vers geinstalleerde windows die ik niet kan updaten, activeren enz.
Dank jullie wel!

Na de her-installatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?

Ja, zover ik er software van heb wel.
Er zat software bij de router en dat is geinstalleerd zonder resultaat.
Verder heb ik nog software van de geluidskaart, muis, toetsenbord, videokaart enz maar dat heeft verder geen effect op de internet verbinding denk ik.
Ik weet niet of er nog drivers nodig zijn voor het moederbord... daar heb ik geen cd van verder, ik weet alleen dat het een MSI MS - 7366 is.
De netwerkkaart in mijn pc is een 1394-netwerkkaart en die werkt naar behoren, zonder dat ik een driver daarvan geinstalleerd heb.

Kijk eens onder apparaatbeheer of je daar nog gele uitroeptekens / vraagtekens of rode kruisjes ziet.

Want je zult ook de chipset drivers moeten installeren en de drivers voor de netwerk-verbinding

Hoi !

Sorry, maar een 1394-kaart is absoluut geen netwerk-kaart, maar een z.g. firewire-slot, bedoeld om een video-camera o.i.d. aan te sluiten !

Ik zou nog maar es goed naar je ECHTE netwerkkaart kijken.

Greetz,

Harry.

Ik heb geen gele uitroeptekens, alle hardware werkt naar behoren.

Oke bedankt, ik ga die drivers installeren. hopelijk werkt dat!

Na het installeren van de moederbord drivers is het probleem geheel opgelost :D
Dus toch.... :P

Hardstikke bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan