reislaptop keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjo92

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi!
de zoveelste thread over welke laptop te kiezen in dit forum, excuses. Ik ben een leek op het gebied van laptops en kan jullie hulp goed gebruiken.
Ik heb nog een half jaar om mijn studie af te maken maar mijn laptop heeft het begeven (maakt zoveel lawaai dat mijn buren hem kunnen horen als die aan staat). Ik zoek dus een laptop waar ik ook rustig m'n scriptie op kan schrijven in de bibliotheek (dus niet te veel lawaai maken en goede batterijduur)
Daarnaast ben ik daarna van plan om een lange tijd te reizen. Ik bewerk vaak foto's en video's (corel: paint shop pro en videostudio). Ook kijk ik graag series en films. Heb veel op reislaptops gegoogled maar iedereen geeft weer andere laptops aan en zie door de bomen het bos niet meer.

- minimaal 7uur batterijduur
- maximaal 2 kilo
- maximaal 900€
- mogelijkheid tot foto- en videobewerking (niet dat ik een 15 seconden moet wachten bij elke aanpassing die ik doe)
- redelijk beeld en geluid

geen vereisten, wel een pre:
- ingebouwde webcam en microfoon
- redelijk intern geheugen van ten minste 200GB

Verder vroeg ik me nog af of je een laptop nou juist wel altijd aan de lader moet hebben indien mogelijk of juist alleen als het bijna leeg is. De een zegt namelijk dat je hem lui maakt en de ander zegt van niet maar mijn oude laptop heeft altijd aan de lader gezeten en de batterijduur is verlaagd van 5 uur naar ongeveer een kwartier in 3 jaar.

Alvast bedankt.
Groetjes Marjolein

Batterij kwaliteit is eigenlijk de enige lijdraad. Laden / niet laden is eigenlijk niet zo heel relevant meer. Alle batterijen gaan er echter op achteruit over de jaren.

Reislaptops hebben een balans. accuduur en gewicht en aan de andere kant pure kracht. Je zult dus mogelijk wat concessies moeten doen om je ideale laptop te vinden.