reislaptop keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjo92

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi!
de zoveelste thread over welke laptop te kiezen in dit forum, excuses. Ik ben een leek op het gebied van laptops en kan jullie hulp goed gebruiken.
Ik heb nog een half jaar om mijn studie af te maken maar mijn laptop heeft het begeven (maakt zoveel lawaai dat mijn buren hem kunnen horen als die aan staat). Ik zoek dus een laptop waar ik ook rustig m'n scriptie op kan schrijven in de bibliotheek (dus niet te veel lawaai maken en goede batterijduur)
Daarnaast ben ik daarna van plan om een lange tijd te reizen. Ik bewerk vaak foto's en video's (corel: paint shop pro en videostudio). Ook kijk ik graag series en films. Heb veel op reislaptops gegoogled maar iedereen geeft weer andere laptops aan en zie door de bomen het bos niet meer.

- minimaal 7uur batterijduur
- maximaal 2 kilo
- maximaal 900€
- mogelijkheid tot foto- en videobewerking (niet dat ik een 15 seconden moet wachten bij elke aanpassing die ik doe)
- redelijk beeld en geluid

geen vereisten, wel een pre:
- ingebouwde webcam en microfoon
- redelijk intern geheugen van ten minste 200GB

Verder vroeg ik me nog af of je een laptop nou juist wel altijd aan de lader moet hebben indien mogelijk of juist alleen als het bijna leeg is. De een zegt namelijk dat je hem lui maakt en de ander zegt van niet maar mijn oude laptop heeft altijd aan de lader gezeten en de batterijduur is verlaagd van 5 uur naar ongeveer een kwartier in 3 jaar.

Alvast bedankt.
Groetjes Marjolein

Batterij kwaliteit is eigenlijk de enige lijdraad. Laden / niet laden is eigenlijk niet zo heel relevant meer. Alle batterijen gaan er echter op achteruit over de jaren.

Reislaptops hebben een balans. accuduur en gewicht en aan de andere kant pure kracht. Je zult dus mogelijk wat concessies moeten doen om je ideale laptop te vinden.

ASUS Zenbooks zitten volgens mij goed wat betreft gewicht, beelschermkwaliteit, accuduur en prijs. Wat minder qua opslag en hardcore videobewerking. Wil je alles zoals je gespecificeerd hebt dan ga je helaas je budget breken.

Hoe is de macbook air 13"? Dan zou ik er ongeveer 70€ boven zitten.
Vaak zie ik overigens dat de macbook air van 2015 goedkoper is dan van 2014. Hoe kan dat?

Let wel op: de zenbooks hebben 1980x1080 schermen, de macbook 1440x900. Ook is degene in dezelfde klasse slechts met 128 Gb SSD (niet de jouw gevraagde 256) . Aan de andere kant is de processor wel wat sneller dan de zenbook.

Je zit dus nog steeds met de balans tussen schermkwaliteit, opslag, kracht, etc... ASUS is natuurlijk wel wat goedkoper dan een apple, en ze concentreren op iets andere features.

En hoe is de dell xps 13 non touch? Door laptopmag uitgeroepen tot beste laptop?

Gezien die bijna 2x over je budget gaat, hoe relevant is dat? ;)

Dat bedoel ik overigens niet vervelend of zo. Maar een laptop met een startprijs van 1600 euro vergelijken met Zenbooks en macs uit de 1000 euro sectie is niet heel eerlijk. Tot 1100 euro heb je eigenlijk maar 2 echte keuzes: ASUS zenbook of de Apple Air, met bovengenoemde verschillen.

Als je bereid bent om je budget op te rekken tot 1700 euro dan is er ineens een heleboel mogelijk natuurlijk.

In Nederland wordt slechts 1 configuraite verkocht: de (bijna) duurste. De $800 variant is met 4GB geheugen en 128GB SSD en een i3 processor. De €1600 variant is met 8GB, 256 GB SSD en i5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan