• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reisplanner OV met google maps

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
In verschillende threads wordt Google maps gebruikt om een reisplanning te maken of een afstand te berekenen.
Wat ik graag zou willen is om dit uit te breiden met de Openbaar Vervoer functie.

Voor afstand heb je alleen vertrek en aankomst nodig
from: ["postcode_V"] to: ["postcode_A"]

Weet iemand hoe ik de instelling van auto naar OV kan instellen en hoe ik de velden
vertrekken om/ aankomen om, datum en tijd in kan stellen

Ik wil dit graag met excel doen zodat ik persoonlijke gegevens zoals postcode adres verborgen kan houden.

Ik wil graag achterhalen wat de de reisduur is en eventueel de eerst mogelijke aankomsttijd

gr wim

Wat ik graag zou willen is om dit uit te breiden met de Openbaar Vervoer functie.

Google maps berekend de kortste / snelste weg , welke weg het openbaar vervoer neemt is volgens mij door google niet geweten , ook het aantal stopplaatsen op een bepaald traject .
Wat ik in de routeplanner gedaan heb is , celvalidatie gekoppeld aan een formule en deze waarde in de macro verwerkt .
Code:
tijd = UUR / 24 + MINU / (24 * 60) + SEC / (86400)
                        sq(j, 12) = tijd [COLOR="red"]* [M5][/COLOR]
hierbij is [M5] de waarde van de formule hetzij 1 of 1,1 .

Bijlagen

• googlemaps.jpg
    googlemaps.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 95
Ja dat kan wel. Zie de printscreen van de webquery. Als je in googlemaps op het treinicoon klikt krijg je andere velden te zien.

gr wim

Bekijk bijlage Reisafstand wiki.zip orgineel van SNB;)

Op blad1 staat de webquery

(Link naar dit bericht op Worksheet geplaatst)

Bijlagen

• Web query google maps.JPG
    Web query google maps.JPG
    69,8 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik kom erachter dat googlemaps (nog) geen busvervoer weergeeft, maar alleen NS en GVB Amsterdam. Weet iemand of er een manier is om de velden in http://www.9292ov.nl in een url te vullen?

gr wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan