rekekenen met behulp van javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
275
Beste forumleden,

Ik heb een vraag waar ik evenniet uitkom. Op deze site heb ik een scriptgevonden waar ik mee bezig ben gegaan. Wat is de bedoeling.

Ik heb een vragenlijst gemaakt. D.m.v. radiobuttons kiest men een antwoord. Aan de button is een waarde gekoppeld. Alles werkt prima, maar als ik een totaal wil berekenen volgt er een allert pop-up met alleen het gestal.

Om de uitkomst zichtbaar te maken zou ik willen werken met een popup in de vorm van een tekstkader, met alleen de mogelijkheid om via een kruisje die te beeindigen. Het getal plaats ik dan in deze popup, daarbij de uitleg wat de waarde betekent en een link naar mijn contactpagina.De uitleg is een vaste tekst. Men kan zelf zien bij welke range/uitleg de waarde past. Niets ingewikkelds.

Mooier zou zijn als ik de waarde kan laten openen in een nieuwe pagina van mijn website. Dan kan ik daar een link zetten naar een infoformulier.

Wie kan mij helpen? Ben al een heel stuk opweg, maar de de laatste puntjes op de I om het net even mooier te maken, die kan ik niet zelf maken.

Graag bericht.

Met dank.
Risk
 
Post eerst hier eens wat je nu al hebt, dan kunnen we beter bekijken hoe/wat.
 
rekenen met behulp van een Javascript

Excuus voor mijn onwetendheid dat ik het script niet heb meegestuurd. Ik heb wat zitten rommelen in een tabel om daar de radiobuttons in een vakje te krijgen. Dat is redelijk gelukt. Ik zou graag het vakje laten kleuren als de radiobutton aangaat. Wordt het allemaal wat fraaier.

Ik vraag veel, maar dat komt door mijn gebrek aan echte kennis van de scripttaal.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Simon


function rekenen()
{
var totaal = 0;
for (i=0; i<document.getElementsByTagName('input').length; i++)
{

if (document.getElementsByTagName('input').type == 'radio' && document.getElementsByTagName('input').checked)
totaal += parseInt(document.getElementsByTagName('input').value)
}
alert( parseInt(totaal))

}
</script>





<style type="text/css">
.style7 {
text-align: center;
}
.style8 {
border: 1px solid #FF0000;
margin-left: 0px;
}
.style9 {
color: #FF0000;
font-weight: bold;
}
.style10 {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: x-small;
}
.style11 {
font-family: verdana;
font-size: xx-small;
}
</style>


</head>

<body>


<div id="layer2" style="position: absolute; width: 582px; height: 391px; z-index: 2; left: 65px; top: 36px">
<table style="width: 101%; height: 7px;" class="style8" cellspacing="1">
<tr>
<td style="width: 1189px; height: 21px;" class="style11">

&nbsp;</td>
<td style="width: 28px; background-color: #00CC00; height: 21px;" class="style7">
<input name="vier" type="radio" value="1" checked="checked" />
</td>
<td style="width: 28px; background-color: #FFFF00; height: 21px;" class="style7">
<input name="vier" type="radio" value="2" checked="checked" />
</td>
<td style="width: 28px; background-color: #FF9900; height: 21px;" class="style7">
<input name="vier" type="radio" value="3" checked="checked" />
</td>
<td class="style7" style="width: 28px; background-color: #FF0000; height: 21px;">
<input name="vier" type="radio" value="4" checked="checked" />
</td>
</tr>

<input name="knoppie0" type="button" onclick = "rekenen()" value="bereken risico score" class="style9" style="width: 174px; height: 25px" /></strong></td>



</table>

</div>


</body>

</html>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan