• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenblad schuift mee op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludoq

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Wellicht een klein instellingtje, maar ik vind het niet.
Als ik in een rekenblad sta gebeurt het als eens dat bij gebruik van de pijltjestoetsen (boven-beneden-links en rechts) het rekenblad in die richtingen verschuift en niet dat er naar een cel hoger-lager-links of naar rechts wordt gegaan.
Dus even heel eenvoudig: ik sta op A1 tik op de rechterpijltjestoets mijn blad schuift op maar A1 blijft actief.
Iemand hiervoor een oplossing.

Hierbij aansluitend nog zo'n onhebbelijkheid:
hoe komt dat wanneer er naar een cel verwezen wordt:
voorbeeld: B1=10
en stel: D1=B1 dat in cel D1 dan komt te staan "=B1" ipv "10".
met dank bij voorbaat.

Wellicht een klein instellingtje, maar ik vind het niet.
Als ik in een rekenblad sta gebeurt het als eens dat bij gebruik van de pijltjestoetsen (boven-beneden-links en rechts) het rekenblad in die richtingen verschuift en niet dat er naar een cel hoger-lager-links of naar rechts wordt gegaan.
Dus even heel eenvoudig: ik sta op A1 tik op de rechterpijltjestoets mijn blad schuift op maar A1 blijft actief.
Iemand hiervoor een oplossing

Wellicht heb je scroll lock actief

met dank bij voorbaat.

ga naar menu extra -> opties -> tabblad weergave en kijk eens of er een vinkje staat voor formules, zo ja dan deze weghalen.

René

met dank bij voorbaat.

Kan ook zijn dat de celeigenschappen op text staat voor die cel .

Rechtermuisknop , celeigenschappen en terug op standaard zetten , en formule terug ingeven.

Groejtes

Romain

Inderdaad, de opmerking met die Scroll klopt.
Wellicht door een verkeerde toetsaanslag dat ding actief gemaakt en daar sta je dan.
Bedankt voor de oplossing.
De rest doet het ook !

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan